جمعه دهم فروردین ماه
نگاه کارشناس

آبکاریان: جای کامرانی در تیم ملی خالی نبود!

تیم ملی بسکتبال ایران در بازی های المپیک فراتر از انتظار ظاهر شد و من به عنوان یکی از خانواده بسکتبال تاکید می کنم که انتظار چنین بازی خوبی را مقابل چک، آمریکا و حتی فرانسه نداشتم.

ورژ آبکاریان داور و ناظر بین المللی بسکتبال با بیان این مطلب در گفت و گو با البرز ورزشی افزود: دکتر مهران شاهین طبع به عنوان مربی عملکردی فوق العاده داشت و شاگردانش هم آبرومندانه ظاهر شدند. شاید اگر یک مربی خارجی کنار تیم بود، از نظر بعد تبلیغاتی و روانی اثرگذار بود اما نمی توانست به اندازه شاهین طبع شناخت داشته باشد کما اینکه در والیبال آلکنو نتوانست خواسته ها را برآورده سازد.

مدرس کلاس های داوری بسکتبال درباره گفت و گوی یکی از مربیان مطرح بسکتبال که مدعی شده بود، جای مهدی کامرانی در تیم ملی خالی است، گفت: اصلا با این نظریه موافق نیستم و بعید هم می دانم که آقای کلاه سنگیانی چنین ادعایی را مطرح کرده باشد. مگر می شود گفت که سینا واحدی یا بهنام یخچالی از کامرانی ضعیف تر هستند؟ یخچالی در اروپا بازی می کند و مهدی هم یکی، دو سال هم از صحنه دور بود و دیگر انگیزه ای برای ورزش قهرمانی ندارد.

آبکاریان درباره راهی که فدراسیون بسکتبال که باید برای آینده طی کند، بیان کرد: سرمایه گذاری روی بازیکنان تیم ملی جوانان که به تازگی از مسابقات جهانی لتونی بازگشته اند، یکی از بهترین راه ها است. این تیم را شش سال آقای سلیمانی و باشگاه کاله تحت پوشش قرار داده اند تا ستون های استوار تیم ملی دوره های آینده را بسازند. ممکن است توجه به جوانان باعث افت موقتی تیم ملی شود کما این افت را در تیم های ژاپن و کره جنوبی نیز دیده ایم اما آینده از آن این جوانان خواهد بود.

آبکاریان تاکید کرد: من داور و ناظر بسکتبال هستم و تمایل ندارم در مورد کار فنی بازیکنان و مربیان اظهارنظر کنم ولی چون بحث ملی را پیش آورده اید؛ گفتم که فقط نظر شخصی خودم را بگویم.

گفت و گو: ج - دوستدار