سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه
فوتبال ایران در المپیک

گلزنی کرم نیرلو و تساوی برابر مکزیک

در ادامه داستان حضور تیم ملی فوتبال کشورمان در بازیهای المپیک ، این بار به دیدار تاریخ مقابل مکزیک اشاره می کنیم که در چارچوب بازیهای المپیک 1964 توکیو برگزار و منتج به توقف این حریف قدر شد.

تیم ما که با هدایت زنده یاد حسین فکری هدایت می شد روز 21 مهر ماه 1343 برابر حریف قرار گرفت که با این نفرات به میدان آمد :

محمد بیاتی ، حسن حبیبی ، منصور امیرآصفی ( کاپیتان ) ، مصطفی عرب ، داریوش مصطفوی ، نادر لطیفی ، غلامحسین نوریان ، کرم نیرلو ، کامبیز جمالی ، فریبرز اسماعیلی و جلال طالبی .

در وقت نخست گلی از دروازه ها عبور نکرد ولی در نیمه دوم ، بازی رنگ و بوی دیگری بخود گرفت که ماحصل آن دو گل بود. ابتدا در دقیقه 54 لوییز گونزالس موفق به گلزنی شد اما شادی مکزیکی ها پنج دقیقه دوام داشت و کرم نیرلو مهاجم باشگاه تاج این گل را پاسخ داد تا بازی به تساوی یک بریک کشیده شود.

نکته جالب توجه اینکه به محض اعلام پنالتی از سوی " ژان استانلی ونتومی ، قاضی غنایی میدان ، نیرلو با خودباوری هرچه تمامتر توپ را در بغل گرفت و در نقطه پنالتی کاشت و در نهایت گل مساوی را رقم زد .

این را هم اضافه کنیم که ملی پوشان باشگاه شاهین از سفر به توکیو و حضور در این بازیها انصراف دادند که نبود آنها به تیم ملی ما ضربه زد . در خصوص قهر این نفرات در فرصت آتی خواهیم نوشت ولی بطور قطع اگر نفراتی چون همایون بهزادی ، حمید شیرزادگان ، محراب شاهرخی ، پرویز دهداری در المپیک توکیو حضور می یافتند ، تیم ملی ما با شرایطی بمراتب بهتر در سرزمین افتاب تابان به میدان می رفت .

نویسنده: رضا میرزاییان