جمعه دهم فروردین ماه

کاکوی طلایی

 محمدرضا گرایی کشتی گیر فنی و قبراق شهر زیبای شیراز در فینال مسابقات 67 کیلوگرم کاری کرد، کارستان. شهری که در ادوار گذشته قهرمانانی چون فرخیان و کرامت زرنگ را داشت، امروز به نسل جدید کشتی گیران شان برادران گرایی می بالد.

محمدرضا گرایی در دقایقی پیش در فینال مسابقات المپیک توکیو 9 بر یک قهرمان اکراینی را شکست داد تا موجی جدید در ورزش کشتی فرنگی به وجود آید. کشتی سرشار از استعدادهای جوشان است. کافی است که این استعدادها را به موقع باور کنیم تا گرایی ها و ساروی ها و یزدانی های دیگری هم داشته باشیم.

فرنگی‌کار وزن ۶۷ کیلوگرم کشورمان با پیروزی در فینال المپیک توکیو قهرمان شد.

 

قهرمانی دلاور شیرازی از نگاهی دیگر

محمدرضا گرایی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر جولین هورتا از کلمبیا را از پیش رو برداشت. وی در دور سوم و در یک کشتی بسیار نزدیک با نتیجه ۵ بر ۵ از سد فرانک استابلر قهرمان جهان از آلمان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. گرایی در این مرحله به مصاف راماز زوئیدزه از گرجستان رفت که با پیروزی ۶ بر یک راهی فینال شد تا برای طلا رقابت کند.

نماینده کشورمان عصر امروز در دیدار فینال با نتیجه ۹ بر یک پرویز نصیب اُف از اوکراین را شکست داد و قهرمان شد تا نخستین طلای کشتی برای ایران به ارمغان آید.