جمعه دهم فروردین ماه
سرت را بالا بگیر پهلوان

تو محبوب ایرانی ...

مرحوم غلامرضا تختی وقتی در المپیک ۱۹۶۰رم در فینال با ناداوری به عصمت آتلی ترک باخت (در صورت مساوی هم طلا به تختی می رسی) این جمله را گفت که طلا در مشتم بود، انداختم اتلی برداشتش؛ مبارک خودش و خانواده اش باشه...

بایکوت تختی،تمرین نکردن کشتی گیرا با او، جو سنگین آن زمان، توقع مردم از تختی، حسادت ها، ناداوری و... همه در باخت تختی تاثیر گذار بود .

حالا ۶۱سال از آن موقع گذشته تقریبا در همان وزن حسن یزدانی پسر محبوب ایران با تیلور کشتی می گیره ...

ناصر فروتن داور بین المللی گفته زمانی که یزدانی امتیاز دوم را به همراه اخطار به تیلور را کسب کرد باید حریف یزدانی در خاک می نشست که این موضوع از چشم همه پنهان ماند.

مردم خیلی از ورزشکارها را برای یک مقطعی دوست دارند، ولی در مورد یزدانی این صدق نمی کنه  در جامعه و تاریخ ما مردم ما پهلون هاشون را خودشون انتخاب می کنند ..

بزرگترین ویژگی جامعه ما این هست که هیچ حکومتی نتوانسته برایش پهلوان انتخاب کند. در واقع مردم باید یکی را از جنس خودشون بدونند تا بپذیرنش . بهرحال حسن یزدانی پهلوان و قهرمان بزرگی هست  چند مورد در شکست ایشون تاثیر گذار بود

از جمله فشار روانی زیادی که روی ایشون بود و توقع زیادی (که می تونه بجا هم باشه )از طرف مردم ..جامعه ..فامیل ..دوست و آشناها همه و همگی تاثیر گذار بود . در اخر می خوام بگم که باخت قسمتی از ورزش هست و باخت حسن یزدانی هم چیزی از ارزشهای این پهلوان نامی و بزرگ کم نخواهد کرد .  برای حسن یزدانی دوست عزیزم پیام گذاشتم که در تمام موارد ملت بزرگ و شریف ایران تو را دوست دارند و باختت چیزی از ارزش های تو کم نمی کند پهلوان.

نویسنده: یار احمدی