پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه
غلامرضا فتح آبادی : پرسپولیس مرهون دانش برانکوست

استقلال پتانسیل قهرمانی در جام حذفی را دارد

فوتبال ما مهاجمان تیزهوش و فرصت طلب بسیاری را بخود دیده که بی گمان غلامرضا فتح آبادی ملی پوش اسبق تیم های راه آهن، استقلال و پرسپولیس در زمره این گلزنان برجسته است که البته از حیث مسائل اخلاقی نیز در صف بهترینهای کشورمان قرار دارد .

این پیشکسوت نامی فوتبال در خصوص علت موفقیت های پیاپی پرسپولیس اظهار داشت : به اعتقاد بنده عامل اصلی  در توقیق این تیم اندیشه ها و استراتژی برانکو است که سبب شد پرسپولیس به بلوغ تاکتیکی برسد .

البته برانکو سوای موارد فنی، با مدیریت نیز تعامل خوبی برقرار کرده بود و این فاکتورها باعث شد تا پرسپولیس به هارمونی خوبی برسد .

وی اضافه کرد : علاوه بر این موارد، پرسپولیس هم درفصل یارگیری خوب عمل کرد و هم اینکه کمتر به حاشیه ها میپرداخت . به باور بنده اگر برخی از مسوولان و بازیکنان این تیم پس از قهرمانی کمتر به حاشیه ای می پرداختند و جوابگوی دیگران نمی شدند، موفقیت آنها بیش از پیش نمود بهتری داشت.

این را هم باید مدنظر داشته باشیم که گل محمدی به مرور به پختگی لازم رسید و اهداف برانکو را دنبال کرد و در مجموع باید گفت که پرسپولیس همدل تر از بقیه تیم ها بود و مزد این حرکت موفقیت بار خود را گرفت .

فتح آبادی در خصوص عملکرد استقلال این چنین گفت : واقعیت این است که استقلال ثبات لازم را نداشت و با تعویض مکرر در عرصه مدیریت، هیات مدیره و کادر فنی نتوانست به اهداف مورد نظر خود برسد . اما فرهاد مجیدی رفته رفته توانست استقلال را به مرز خودباوری برساند، بطوریکه هر چه از زمان می گذرد این تیم را بالنده و تاکتیک پذیر می بینیم .

با این شرایط تصور می کنم که استقلال فاتح جام حذفی شود که طبعا این مهم باعث نشاط بخشی از جامعه ما خواهد شد، ضمن اینکه موفقیت یاران مجیدی در گرمای فوتبال نیز موثر خواهد بود.

به تیم فولاد احترام می گذارم اما قلبا دوست دارم استقلال قهرمان جام حذفی شود و به نظر بنده قابلیت این مهم را دارد.

این موسپید فوتبال در پایان درباره تیم ملی گفت : تیم ملی از بازیکنان شاخصی سود می برد که بیشتر آنها لژیونر هستند و با فوتبال روز دنیا انس گرفته اند . در واقع شاکله تیم ما را نفرات حرفه ای تشکیل می دهد و باور بنده این است که می توانیم به جام جهانی برویم، هرچند که مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی بمراتب سخت تر از میدان منامه است و باید حواسمان را شش دانگ جمع کنیم و با امادگی کامل به مصاف رقبا برویم .