جمعه دهم فروردین ماه
جام حذفی و خوان هفتم مجیدی؛

استقلال و رویای قهرمانی !

استقلال با فرهاد مجیدی برای رسیدن به فینال حذفی جان به لب شد و حالا با پشت سر گذاشتن مشکلات فراوان در خوان هفتم در رویایی قهرمانی است.البته گذر از سد فولادی ها هم خیلی ساده نیست.

فینال جام حذفی این بار در دیار صفاهان برگزار می شود و دو تیم تهرانی و خوزستانی باید  شال و کلاه کرده و در اصفهان حسن ختام مسابقات باشگاهی را رقم بزنند.

استقلال برای گذر از سد گل گهر تاوانی سنگین داد و با مشقت و دغدغه فراوان به فینال رسید. دو اخطاره شدن حسینی و دانشگر معادلات تاکتیکی استقلالی ها را  در مصاف با فولاد به هم زد.

آنها که در عقبه زمین با شیوه سه دفاعه مانوس شده اند،حالا در غیاب دانشگر و مصدومیت عارف غلامی با مشکلاتی روبرو خواهند شد. محرومیت فرهاد مجیدی هم شوکی دیگر به استقلالی ها زد.

در درون دروازه هم به جای حسینی همه نگاه ها متوجه رشید مظاهری است. فولادیها که ملوان را در بازی گذشته از پیش رو برداشتند،در تلاش هستند تا با فتح جام و حفظ نکونام به کسب سهمیه آسیایی برسند.

پریرا و پاتوسی  در خط حمله  در بهترین شرایط جسمی و روانی قرار دارند. فولاد در خط میانی از آبشک و احمد زاده به عنوان دو طراح اصلی بهره می برد.ساسان انصاری هم مکمل حرکات این دو در هافبک‌چپ به شمار می آید.

فولاد نفراتی چون آغاسی، حردانی ،حیدریه و موسی کولی بالی   را  هم فاز دفاعی در اختیار دارد. استقلال در مصاف با فولاد چنانچه امور دفاعی خود را سر و شکل بدهد،آنگاه با حضور عناصر تهاجمی خود ،به ویژه قائدی و ارسلان مطهری و اسماعیلی و نفوذهای دائمی نادری و وریا غفوری توان ضربه زدن به خط دفاع فولاد را دارد. به نظر می رسد،نبرد تعیین کننده دو تیم به خط میانی خلاصه می شود. ریگی و رضاوند در تقابل با آبشک و احمد زاده و ساسان انصاری روز سختی پیش رو خواهند داشت. توجه به بازی روان،جنگ تمام عیار و دوندگی بی امان از ویژگی های فولادی ها است.  در آن سوی میدان هم سرعت انتقال آبی ها زبانزد است.

نادری و قائدی همخوانی و فهم درستی از حرکات خود در جناح چپ دارند. وریا غفوری هم در اوج آمادگی است. مشارکت دائمی او در پایه گذاری حملات  نقطه اتکا مجیدی به شمار می آید. اما کلید فتح بازی استقلالی ها در دستان  قائدی است.

اگر هافبکها در تغذیه قائدی موفق عمل کنند ،قطعا این بازیکن تکنیکی فرشته نجات تیمش خواهد بود و با پاسهای طلایی مطهری را در موقعیت گل قرار خواهد داد.

قائدی که گفته می شود آخرین بازی خود را با استقلال انجام می دهد و به زودی به قطر خواهد رفت،برای دیدار فینال خیلی با انگیزه است. تقابل قائدی و‌مطهری  با خط دفاع فولاد دیدنی است و تیم اهوازی هم به حرکات پریرا و پاتوسی و عبور از خط دفاع استقلال دل بسته است. در کنار این عوامل مهم و اثر گذار باید به مهره‌جینی مجیدی و نکونام توجه خاص داشت. مجیدی با فتح‌جام حذفی آرزوی دیرینه هواداران تیمش را محقق  و جایگاه خود را در پست مربیگری تثبیت خواهد کرد.

نکونام هم چنانچه به فتح جام نائل شود، برای فصل بعد هم‌ فولاد ماندگار خواهد شد ،اما در صورت شکست لاجرم با خاطره ای تلخ،خوزستان و هواداران دو آتشه این دیار را ترک‌می کند. چنین شرایطی برای‌مجیدی هم دور از انتظار نیست،زیرا با شکست استقلال در فینال،آمال و آرزوهای فرهاد و تیمش بر باد خواهد رفت.چه بسا این حادثه پایان رویاهای مجیدی را رقم بزند و او را مجبور به جدایی کن.

به هر حال باید به این‌نبرد حساس نگاه ویژه ای داشت و شاهد شادیها  و لبخندهای یک طرف و شکست و افسوس طرف مقابل بود.

نویسنده: احمد میرزاییان