پنجشنبه نهم فروردین ماه
جدیت تازه فدراسیون  فوتبال

برنامه های اصولی و بارقه های امید

تیم ملی فوتبال کشورمان رفته رفته باید خود را مهیای نبرد سرنوشت ساز با رقبای سختکوش خود در چارچوب مرحله نهایی جام جهانی قطر کند که در این رهگذر فدراسیون فوتبال با تلاش بی وقفه عزیزی خادم در صدد است که با امکانات مناسب راه را برای صعود به این رقابت های معتبر هموار کند .

قرار است اردوی اولیه از سوم شهریورماه کلید بخورد و سپس از هشتم ماه آتی اردوی اصلی برگزار شود تا ملی پوشان طبق برنامه خود را آماده مصاف با حریفان آسیایی کنند .

در این راستا، مقرر شده تیم ملی با پروازهای چارتر و با هواپیمایی زاگرس به کشورهای میهمان برود و با این حرکت دچارخستگی مفرط نشود که بطور قطع این اقدام در نوع خود قابل تقدیر است .

اما در آیتم های دیگر که قابل مداقه است، بحث تعلیق لیگ دو و جلوگیری جدی از تبانی و دلالیسم است و جدیت فدراسیون فوتبال در این خصوص بارقه امید را در دلهای پاکان فوتبال نشانده است .

ناگفته پیداست اگر این اقدام مقطعی نباشد، می توان در پرتو برنامه ریزی و تکاپوی مثالزدنی جلوی این ناهنجاری ها و بی اخلاقی ها را گرفت و سلامت در فوتبال را اشاعه داد .

اضافه شدن دستمزد داوران و همچنین رایزنی بمنظور نصب سیستم "وی ای آر" نیز از جمله حرکتی است که از نان شب هم واجب تر می کند .

نگاه ویژه به آیتم استعدادیابی نیز در نوع خود می تواند آینده فوتبال کشورمان را بیمه کند، ثبت نام 3000 چهره مستعد در سامانه یکی از کارهای جالب توجه است که امید می رود پایبندی به این اصل مهم سرلوحه برنامه های فدراسیون فوتبال باشد

نکته آخر اینکه آرزو می کنیم رایزنی های صورت گرفته و در دست اقدام جدی تر از همیشه به پیش برود و بتوان با برنامه های راهبردی و الگو برداری از آموزه های حرفه ای به نگرانی ها خط بطلان کشید و در مسیر موفقیت های بیشتر گام برداشت.

نویسنده: حسین علی اسماعیلی