جمعه سی و یکم فروردین ماه
فلاح محصولی ناب در راه دانشگاه یوتای آمریکا

سرمربی تیم ملی بسکتبال جوانان کناره‌گیری کرد

رضا نوری سرمربی باتجربه تیم ملی بسکتبال جوانان که به تازگی از مسابقات جهانی لتونی بازگشته است داوطلبانه از کار سرمربیگری این تیم کنار رفت.

نوری یکی از چهره‌های شاخص بسکتبال ملی ایران بود که در چهل سال اخیر در کسوت مربی و بازیکن در خدمت دنیای توب و سبد بود. وی در گفت و گو با البرز ورزشی از لزوم تجدید نظر در زمینه استعدادیابی، پرورش استعدادها و حضور در تورنمنت‌های بین‌المللی سخن گفت.

براساس اخبار دریافتی، سرمربیگری تیم بسکتبال جوانان ۲۰۲۴ به کاظم موقتی از ملی‌پوشان سابق مازندران سپرده شد و مدیرعامل باشگاه کاوه که این تیم را تحت پوشش خود قرار خواهد داد رضا نوری را به سمت مدیر فنی تیم جوانان برگزید. سلیمانی براساس توافق‌نامه‌ای که با فدراسیون بسکتبال دارد برآن شده که آیتم‌های جدیدی را در تیم‌داری برگزیند. یکی از محصولات ناب این تفکر، پارسا فلاح بود که به تیم حرفه‌ای دانشگاه یوتای ایالات متحده پیوست. در زمان شکوفایی این جوان بسیار با استعداد که در آینده، فراوان از وی خواهیم شنید برخی کارشناسان با کج‌اندیشی به این قضیه نگاه کرده و آن را ناشی از گرایش‌های استانی مدیرعامل باشگاه می‌پنداشتند اما امروز می‌بینیم که تفکر حرفه‌ای چگونه به بار می‌نشیند و ما امیدواریم که بسکتبال در سایه مدیران دوراندیش و حرفه‌ای از وضعیت کنونی خارج شود.

نویسنده: ج – دوستدار