جمعه دهم فروردین ماه
کاراته بازی های المپیک

سجاد با پیروزی آغاز کرد

 در ادامه رقابت‌های کاراته المپیک ۲۰۲۰ توکیو، سجاد گنج‌زاده تنها کاراته‌کای مردان ایران در المپیک توکیو و دارنده یک مدال طلا و ۲ نقره جهان، در دور نخست رقابت‌های گروهی وزن ۷۵+ کیلوگرم، برابر ایوان کوسیچ دارنده مدال طلای جهان ۲۰۱۸ از کرواسی به روی تاتامی رفت و در پایان با نتیجه 3 بر یک به برتری رسید.

 

گنج‌زاده در ادامه رقابت‌های مرحله گروهی به ترتیب برابر طارق حامدی از عربستان، بریان ایر از آمریکا و دانیل گایسینسکی از کانادا به روی تاتامی می‌رود.

نفرات حاضر در هر گروه با یکدیگر مصاف می‌کنند و در نهایت دو نفر برتر هر گروه به مرحله بعدی صعود خواهند کرد. در مرحله نیمه نهایی نفر اول هر گروه با نفر دوم گروه مقابل مبارزه می‌کند که نفرات پیروز به فینال می‌رسند و بازنده ها نیز به مدال برنز المپیک خواهند رسید.

هدایت سجاد گنج‌زاده در این رقابت‌ها بر عهده سید شهرام هروی سرمربی تیم ملی کاراته ایران است.

پیش از این سارا بهمنیار در رقابت‌های وزن ۵۵- کیلوگرم المپیک توکیو که روز پنج‌شنبه برگزار شد با یک پیروزی و دو شکست از دور رقابت‌ها کنار رفت و حمیده عباسعلی دیگر نماینده کاراته بانوان ایران نیز امروز(شنبه) با ۲ پیروزی و ۲ شکست حذف شد تا تیم دو نفره بانوان ایران بدون کسب مدال به کار خود در المپیک توکیو پایان دهد.