شنبه یکم اردیبهشت ماه

آقاولی :اشتباه سرمربی در کشتی یزدانی و تیلور محرز بود

سالار آقاولی یکی از دوران سطح بالای فدراسیون کشتی به خبرنگار خبرگزاری البرز ورزشی گفت: کشتی کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد در مقطعی از کشتی حسن یزدانی و دیوید تیلور باید تقاضای چلنج می کردند اما به دلیل استرس زیاد مسئولیت خود را فراموش کردند.

سالار آقا ولی داور بین المللی کشتی کشورمان در ارتباط با همین موضوع به البرز ورزشی گفت:  مسابقه بین یزدانی و تیلور از حساسیت فراوانی برخوردار بود. همین امر باعث شده بود تا داور مسابقه و حتی کادر فنی نیز تحت تاثیر قرار بگیرند.

وی ادامه داد:بار اول که حسن یزدانی زیر گرفت و تیلور در حالت دو زانو از تشک خارج شد با تذکر درست داور همراه بود. بار دوم که این اتفاق تکرار شد باز هم داور مسابقه به درستی یک امتیاز به یزدانی داد و یک اخطار به حریف اما از آنجایی که حریف آمریکایی برای بار دوم در حالت دو زانو از تشک خارج و این خروج با امتیاز همراه بود باید ادامه کار در وسط تشک و در حالت خاک ادامه پیدا می کرد. به عبارت دیگر داور باید تیلور را در خاک یزدانی می نشاند که مورد غفلت واقع شد. اینجا وظیفه سرمربی و کادر فنی بود تا بلافاصله اعتراض کنند. قطعا اعتراض آنها برآورده می شد.

این داور شاخص کشتی در ارتباط با دلیل غفلت مربیان و تاثیر در خاک نشستن حریف آمریکایی، تاکید کرد: فکر می کنم دلیل اعتراض نکردن سرمربی، استرس وی و حساسیت مسابقه بود اما اینکه نتیجه در خاک نشاندن حریف چه بود قابل پیش بینی نیست. به اعتقاد شخص من و با توجه به توانمندی های حسن یزدانی، او این فرصت را از دست نمی داد و با یک بارانداز کار را تمام می کرد.

نویسنده: احمد دباغ