جمعه دهم فروردین ماه
مهدی حاج محمد: استقلال به خودش باخت

ترس عامل اصلی شکست مقابل فولاد بود 

مهدی حاج محمد ملی پوش سال های دور باشگاه استقلال ، شکست این تیم مقابل فولاد در فینال جام حذفی را نبود تاکتیک مشخص و ترس از باخت دانست .

این پیش کسوت که با خبرگزاری البرز ورزشی گفت وگو می کرد ، اظهار داشت : از قدیم می گفتند که ترس برادر مرگ است  و باید قبول کرد که استقلال دست به عصا حرکت می کرد و بیش از حد متعارف احتیاط آمیز نشان می داد.

در واقع استقلال برای فولاد بازی می کرد و مشخص بود که عزمش جزم نبود و انگار علاقه مند بود کار به ضربات پنالتی کشیده شود اما چوب احتیاط را خورد و خودش بدست خودش جام حذفی را به حریف داد.

وی اضافه کرد : اگر واقع بین باشیم باید بپذیریم که فولاد بهتر نشان داد ، بویژه در وقت دوم که دو- سه بار بطور جدی خطرساز شد و با ضربات سر فرشاد احمد زاده خطرآفرین نشان داد.

این را هم باید اضافه کنم که نیمکت استقلال باید قوی تر باشد و برای بازی حساس مقابل الهلال عربستان در چارچوب لیگ باشگاههای آسیا یک یا دو دستیار قوی در کنار سرمربی باشد . این درست که مدیریت باشگاه استقلال توانمند نیست اما در فینال جام حذفی استقلال به تدابیر کادر فنی باخت .

واقعا دلم برای میلیونها هوادار سوخت و به عنوان یک استقلالی باید تاکید کنم که وظیفه مربی پرداخت دستمزد و پاداش به بازیکنان نیست . مربی باید تمام هم و غمش بالا بردن ضریب فنی و روحی و روانی باشد نه اینکه به مسائلی ورود کند که وظیفه مدیریت است .

بحث دیگر اینکه تمام اهداف تاکتیکی استقلال به مهدی قائدی ختم می شود و اگر این بازیکن بخوبی از سوی حریفان مهار شود ، هیچ برنامه موثری را نمی توان دید. دیشب قائدی اصلا در قواره استقلال بازی نکرد و باید تعویض می شد و من متعجبم که چرا اراده دیگری به غیر از این شیوه دیده نمی شود.

حاج محمد در پایان گفت : از الان باید برای بازی سرنوشت ساز مقابل الهلال طراحی کرد ، مجیدی در وهله نخست باید دستیار قوی در نیمکت داشته باشد و در سایه همدلی بتواند استقلال را برای این بازی آماده کند . فوتبال قواعد خاص خود را دارد و باخت را به عوامل نامریی نسبت دادن نمی تواند کارساز باشد ، تیمی موفق خواهد بود که از شکست ها پلی برای پیروزی های آتی بسازد .

استقلال سال گذشته در فینال قافیه را به تراکتور سازی باخت و امسال هم به فولاد و سالهاست که به سبب ناکارایی نمی تواند آرزوی هواداران خود را اجابت کند. اگر مدیریت و کادر فنی واقع گرا و مشورت  پذیر باشند ، بطور قطع می توانند مشکلات و نقاط تاریک را مرتفع کنند وگرنه با ماله کشی و فرار از واقعیت ها نمی توان به نتیجه رسید.