جمعه سی و یکم فروردین ماه
کارنامه کاروان ورزشی ایران در بازی های المپیک

شادمهر: وزیر جدید باید یک تیم قوی داشته باشد

در بررسی عملکرد کاروان ورزشی ایران نظر کارشناسان و خبرگان مختلف ورزش را جویا شده ایم. این بار اما در دوومیدانی به نظری متفاوت تر از سایرین برخورد کردیم.

بیژن شادمهر کارشناس و مربی سرشناس و آگاه دوومیدانی ایران می گوید: به اعتقاد من حدادی و تفتیان در بازی های المپیک خوب کار کردند. هرچند که عالی نبودند، اما به رکوردها و حد نصاب های آنها توجه کنید متوجه خواهید شد با توجه به شرایط ورزش کشور نهایت تلاش خود را کرده بودند. حدادی 20 کیلوگرم از وزن خود کاست و بعد از عمل جراحی دنبال تمرینات حرفه ای بود. البته خانم فصیحی می توانست از شانسی که به وی داده بودند، بهتر استفاده کند. او حداقل باید رکورد داخلی خود را تکرار می کرد. شادمهر درباره بایدها و نبایدهای ورزش دوومیدانی می افزاید: بحث فراتر از این حرف هاست. وقتی نمایندگان هیات ها به شخصی رای می دهند، حتما که او را قبول دارند اما در نهایت حرف من این است که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نه راهنمایی وجود دارد و نه ارزیابی. اینکه زمان چهارساله را در اختیار رئیس فدراسیونی می گذارند و بعد مدعی می شوند که او خوب یا بد کار کرده است، عاقلانه نیست. اگر رئیس فدراسیونی ضعیف کار می کند باید در همان اوایل جلویش ایستاد و جای او را به فرد دیگری سپرد.

شادمهر درباره توصیه به وزیر جدید ورزش نیز می گوید: توصیه و پیشنهاد هم فایده ای ندارد چرا که اشخاص برحسب گرایش ها انتخاب می شوند. ولی امیدوارم شخصی که وزیر ورزش یا رئیس کمیته ملی المپیک می شود، یک تیم قوی، مسلط و دلسوز را کنار خود داشته باشد. وگرنه روال جاری هرگز تغییر نخواهد کرد.

نویسنده: ج- دوستدار