شنبه یکم اردیبهشت ماه

چند برش از فوتبال ایران

مهم ترین مبحث دیروز و امروز فوتبال ایران شکست استقلال است. یک تیم پرطرفدار که همچنان روی نوار ناکامی پیش می رود و در آن حاشیه سنگین تر از متن می نماید.

شکست سر بزنگاه

استقلال باز هم سر بزنگاه جام حذفی شکست خورد. پارسال مقابل تراکتور و امسال هم در بازی با فولاد خوزستان. حالا فرهاد مجیدی یک مربی ناکام ترقی می شود و جواد نکونام با فتح جام حذفی امیدهای تازه ای را پیش روی خود خواهد دید. شاگردان نکونام جواز حضور لیگ قهرمانان آسیا را نیز به دست آوردند ولی استقلال برعکس پرسپولیس، سپاهان و فولاد باید در دیدارهای پلی آف لیگ قهرمانان حضور پیدا کند تا شاید بتواند در سطح آسیا خود نمایی کند.

 

انتقاد پیروز قربانی

بدون تردید ناکامی آبی پوشان پایتخت مقدمات نارضایتی و نگرانی هواداران چند میلیونی استقلال را در پی داشته است. شب گذشته پیروز قربانی مدافع سال های پیش استقلال ضمن ابراز نارضایتی از عملکرد آبی پوشان گفت: در شراطی که مدیریت این باشگاه مشکل دارد و تهی از افراد متخصص است، چگونه می توانیم توقع قهرمانی را از استقلال داشته باشیم. در استقلال هیچ چیز سر جای خود نیست و من نمی دانم که چه کسی باید پاسخگو باشد.

 

 

موفقیت عابدزاده در پرتغال

شب گذشته دیدار جام معروف «تریزا هِرِرا» بین تیم‌های دپورتیوو لاکرونیا و باشگاه «پونفرادینا» برگزار شد. پونفرادینا توانست با حضور امیرعابدزاده و با نتیجه 2 بر یک به برنده این مسابقه لقب گیرد و قهرمان این جام بدل شود.

 

جام تریزا هررا جزو جام‌های پیش فصل مسابقات فوتبال اسپانیا است که از سال 1990 توسط باشگاه دپورتیوو لاکرونیا برگزار می‌شود. این مسابقات از سال 1946 شروع به کار کرده و حالا امیر عابدزاده نیز توانست به قهرمان این مسابقات لقب گیرد.

تیم‌های رئال مادرید، بارسلونا، بایرن مونیخ، پورتو، اتلتیکومادرید، سویا،‌ لاتزیو ، موناکو و بسیاری تیم‌های دیگر توانستند در این مسابقه برنده شوند و جام تریزا را بالای سر برند. دپورتیوو لاکرونیا با 23 قهرمانی پرافتخارترین تیم این جام محسوب می شود.

هفته آینده مسابقات لیگ دسته دوم لالیگا برگزار خواهد شد و باید دید دروازه‌بان ملی پوش کشورمان چه عملکردی از خودش به ثبت خواهد رساند.

او فصل گذشته در لیگ پرتغال درخشان ظاهر شد و توانست یکی از عناصر اصلی ماندن ماریتیمو در لیگ برتر پرتغال نام گیرد.

نویسنده: حسن امامقلی