پنجشنبه نهم فروردین ماه
نیم نگاه

اعتماد توام با هشدار به سیدحمید سجادی

سرانجام نامزد احراز وزارت ورزش معرفی شد و او شخصی به جز سیدحمید سجادی نیست. قهرمان سابق دوهای استقامت و نیمه استقامت قهرمان شهرهای آسیا و تحصیلکرده تربیت بدنی از ویژگی های سید حمید سجادی این است که او در پروسه ای هفت ساله معاونت فنی سازمان تربیت بدنی و وزارت ورزش را برعهده داشت و مدیریت بر امور ورزشی را می داند و ساختار این تشکیلات را مثل کف دست خود می شناسد.

از اینکه یک شخصیت ورزشی بعد سال ها برای احراز کرسی وزارت ورزش انتخاب شده است باید که خرسند باشیم. اما وی می داند که خرابه ای را تحویل گرفته است در دوره قبلی المپیک ایران با هفت طلا، شش نقره و  دو برنز رتبه پانزدهم المپیک را به خود اختصاص داده بود و کنون این رتبه به پایین ترین حد خود نزول یافته است.

این وضعیت ورزش قهرمانی ماست در بعد اداری و اجرایی مبارزه با فساد و رانت خواری عزم سترگ می خواهد و در کنار آن اوضاع بلبشوی وزارت خانه های ورزشی نیز مزید بر علتی دیگر است تا سید تحصیلکرده وررش ما بداند که چه راه دشواری را در پیش دارد.

ظرف دیروز و امروز که بحث معرفی سیدحمید سجادی پیش آمده است روزنه های امیدی به سوی جامعه مغموم ورزش کشور گشوده شد اما در کنار همه این بیم و امیدها باید دید که چه شخصی معاونت فنی حمید سجادی را برعهده می گیرد که یار شاطر باشد نه بارخاطر. او باید یک تیم قوی کاری و یک اتاق فکر مسلط و دلسوز برخوردار باشد و به شدت از تکروی دوری جوید که خودمحوری بزرگترین آفت مدیران و مسئولان بوده و خواهد بود.

با این مقدمه و شناختی که از شرایط سیاسی کشور داریم مطمئن هستیم که مجلس به ایشان رای اعتماد خواهد داد ولی همین مقدمه کار به دکتر سجادی عزیز هشدار می دهیم که شفاف و صادقانه آستین خدمت را بالا بزند و فضایی سرشار از سازندگی و امید را پیش روی ورزش ریازده کشور ترسیم کند.

نویسنده: حسین علی اسماعیلی