شنبه یکم اردیبهشت ماه
مدیریت ضعیف کار خودش را کرد

سعید مراغه چیان: نیمکت استقلال قوی نیست

سعید مراغه چیان هافبک پیشین و پیشکسوت باشگاه استقلال  معتقد است که  ضعف مدیریت به بدنه تیم ضربه زد و از سویی دیگر استرس کادرفنی و بازیکنان دست به دست هم داد تا تیم استقلال در فینال جام حذفی نتواند انتظارات خیل عظیم هوادران را برآورده کند .

این پیشکسوت نامی فوتبال که با خبرگزاری البرز ورزشی گفت و گو می کرد، افزود: باید اقرار کرد که ددیار استقلال و فولاد در قواره فینال جام حذفی نبود و کیفیت و هارمونی لازم را نداشت. البته فوتبال ما از نظر کیفی نزول کرده و اصولا بازیها چشم نواز نیست و سیر نزولی طی می کند .

اما در مجموع باید گفت که استقلال چارچوب مشخصی در فینال نداشت و فاصله دفاع با خط هافبک زیاد بود، ضمن اینکه نبود یک هافبک خلاق و طراح در میانه میدان برای این تیم نقطه ضعف بزرگی بشمار می رود.

وی اضافه کرد: فولاد در خط دفاعی عملکرد خوبی در لیگ برتر داشت و قدرت سرزنی مدافعان این تیم کاملا مشهود است اما جای تعجب داشت که استقلال اصرار به بازی هوایی داشت. مورد دیگر اینکه استقلال به شکلی افراط گونه به مهدی قائدی وابسته است و اگر بنده جای کادر فنی بودم قطعا وی را در بازی با فولاد تعویض می کردم.

در واقع استقلال تنوع تاکتیکی نداشت و ما حتی یک حرکت عمقی و یا پاس تودر ندیدیم و فقط یکبار مسعود ریگی مبادرت به شوتزنی کرد  تمامی این موارد نشان از آن دارد که این تیم برای فتح جام حذفی توانمندی نداشت و فاقد برنامه راهبردی بود.

در واقع باید گفت استقلال در خطوط سه گانه فاقد انسجام لازم بود و اگر تا صبح هم بازی می کرد نمی توانست به گل برسد، اما از آن سوی فولادی ها انگیزه بهتری داشتند و می دانستند که با قهرمانی می توانند به لیگ آسیا صعود کنند .

مراغه چیان در ادامه به ضعف مفرط مدیریت اشاره کرد و اظهار داشت: ناکارایی در نزد آقای مددی بیداد می کرد و این ضعف به بدنه تیم ضربه زد اما امیدوارم فردی سکان مدیریت استقلال را برعهده بگیرد که بتواند چرخ این باشگاه ریشه دار را بخوبی بچرخاند .

هواداران بی شمار استقلال چه گناهی مرتکب شده اند که باید خون دل بخورند و نگران باشند؟

از این پیشکسوت درخصوص بازی پراهمیت مقابل الهلال عربستان پرسیدیم که وی در پاسخ گفت: سریعا باید یک هافبک قدرتمند جذب شود و فرهاد مجیدی نیز در اندیشه تقویت کادر فنی باشد و یک فرد مجرب و کاربلد را در نیمکت رهبری اضافه کند .

الهلال تیم قابلی است اما باور دارم استقلال در لیگ آسیا با انگیزه تر و خودباورتر به میدان می آید، امید وارم برای این بازی حساس و حضوری موثر در عرصه لیگ قاره، بابرنامه تر باشیم و در سایه فراست و برنامه محوری بتوانیم سربلند بیرون بیاییم .