جمعه سی و یکم فروردین ماه
گستردگی ورزش در وزارت کار

رمضی: در دو بعد همگانی و قهرمانی تلاش می کنیم

تربیت بدنی وزارت کار با داشتن بیش از 30 فدراسیون ورزشی نیازمند توجه بیشتر مسئولان ورزش مملکت و تخصیص اعتبارات ویژه است. این تشکیلات با مدیران جوانی که دارد باید در دو بعد ورزش همگانی و ورزش قهرمانی برنامه ریزی داشته باشد و نگاهی به کارنامه قهرمانان اعزامی ایران به رقابت های بین المللی حاکی از آن است که ورزش به خوبی در این وزارتخانه نهادینه شده است.

جواد رمضی رئیس فدراسیون آماتور ورزش کارگری با تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: یک رسانه فعال و موفق می تواند به آگاهی بخشی جامعه هدف کمک کند و اعتماد و موفقیت را به لایحه های مختلف جامعه انتقال دهد.

وی افزود: ورزش کارگری نیازمند به معرفی، فرهنگ سازی و جریان سازی در جامعه هدف است تا جایگاه خود را پیدا کند و تاثیرگذار باشد.

رمضی تصریح کرد: رویکرد رسانه در خصوص ورزش کارگری با رویکرد سایر رشته ها باید متفاوت باشد و نگاه ویژه ای به ورزش کارگری داشته باشند.

وی گفت: هر چند کرونا تاثیر منفی بر فعالیت های رو به رشد ورزش کارگری داشت، اما سعی کردیم با تِغییر در رویکرد  برنامه ها مانع توقف فعالیت های ورزش کارگری در سال جاری شویم.

در ادامه این نشست، مرتضی اسماعیلی دبیر فدراسیون ورزش کارگری اظهار کرد: فلسفه اصلی این فدراسیون‌سلامت محور و ایجاد شادابی و نشاط در بین جامعه کارگری و در نهایت افزایش بهره وری است‌، خیلی نگاه قهرمانی نداریم.

وی گفت: از سال ۹۳ تاکنون اگر موفقیتی در این فدراسیون حاصل شده مدیون همراهی رسانه ها با این فدراسیون است.

دبیر فدراسیون آماتور ورزش کارگری خاطرنشان کرد: متاسفانه از اسفند سال ۹۸ به دلیل شیوع بیماری کرونا، خیلی از فعالیت های ورزش کارگری تعطیل شد و برنامه های فدراسیون به تعویق افتاد اما در سال گذشته به دلیل این که زیرساخت ها برای فعالیت ورزش کارگری در حوزه فضای مجازی فراهم شد موفق شدیم ۵۵ رویداد قهرمانی کشور را برگزار کنیم و با حرکت به سمت فضای مجازی نقطه ضعف ها را پوشش دهیم تا جامعه کارگری رها نشود.

دبیر فدراسیون همچنین با اشاره به راه اندازی سامانه آموزش ورزش کارگری گفت: سال گذشته با راه اندازی این سامانه رشد چشمگیری در برگزاری دوره های آموزشی داشتیم‌.

وی افزود: پویش دوشنبه های ورزش کارگری یکی از اقدامات موثر در فعال کردن ورزش کارگری در کارخانجات بود که متاسفانه کرونا تمام برنامه های کارگری را تحت پوشش قرار داد و امسال شرایط برگزاری این طرح را نداشتیم.

دبیر فدراسیون ورزش کارگری یکی از مشکلات این فدراسیون را نداشتن کرسی های بین الملل عنوان کرد و خاطرنشان کرد: هر چند در این حوزه ضعف داریم، اما در حال حاضر عضویت ۳ فدراسیون جهانی ورزش کارگری، ورزش شرکت ها و فوتبال را برعهده داریم که افتخار بزرگی برای ورزش کارگری است.

وی در پایان با اشاره به برگزاری دومین دوره جام شرکت ها در یونان، افزود: قرار است این مسابقات مهرماه در آتن یونان برگزار شود که البته هنوز خبری مبنی بر لغو یا به تعویق افتادن این مسابقات به دستمان نرسیده است. همچنین سومین دوره قوتبال جام شرکت ها نیز از ۳۰ مهر تا سوم آبان در امارات برگزار می شود که تیم مس سرچشمه نماینده فوتبال کارگری در این مسابقات است که البته هنوز در مورد این مسابقات نیز تا به الان اطلاعی در خصوص لِغو یا برگزاری مسابقات از سوی فدراسیون جهانی به فدراسیون ارسال نشده است‌.