جمعه دهم فروردین ماه

بنایی: آلکنو متهم اصلی نیست

مربی با تجربه بین المللی والیبال آلکنو را متهم اصلی ناکامی تیم ملی والیبال در المپیک نمی داند.

رسول بنایی با بیان این مطلب به البرز ورزشی می گوید وقتی تیم ما از نظر اصول پایه یک و مهارت های فردی مشکل دارد و بازیکنان ما در دریافت و زدن سرویس توانایی کافی ندارند معطوف به ضعف عملکرد مربیان پایه است و فدراسیون والیبال باید با نظارت دقیق بر کانون های آموزشی سراسر کشور در طی برطرف ساختن این نقیصه باشد.

بنایی می افزاید متاسفانه مربیان سازنده شهرستانی مورد بی توجهی قرار می گیرند با اینکه بیشتر بازیکنان تیم ملی از استان ها هستند ولی تیم های پایه را به افرادی میسپارند که سابقه کار در این زمینه هم ندارند.

مربی سابق تیم ملی دانش آموزان ایران درباره مربی روسی می گوید: آلکنو زمان کافی برای شناخت بازیکنان نداشت و در انتخاب بازیکن قدرتی سوم تیم مرتکب اشتباه شد و اشتباه عمده تر وی درباره بردن دو لیبرو به بازیهای المپیک بود، واقعا اگر یکی از دو بازیکن قدرتی یعنی عبادی پور و صالحی آسیب می دیدند کار تیم ما در المپیک زار می شد.

اکنون زمان کاستن حاشیه ها از والیبال ایران است. حاشیه هایی که پیش از اعزام تیم ملی اعصاب بازیکنان را درهم ریخته بود. می توان نشست های زیادی را برای برطرف ساختن مشکلات تشکیل داد اما اصل کار نظارت و دلسوزی و مسئولیت پذیری است که باید از جانب فدراسیون والیبال به عنوان یک رویکرد جدی مورد توجه قرار بگیرد.

گفت و گو: جمشید حمیدی