جمعه دهم فروردین ماه
هواداران حق دارند معترض باشند

چوب حراج بر سر استقلال!

شرایط این روزهای استقلال اصلا خوب نیست. بی صاحبی و بی تفاوتی در باشگاه هواداران را رنج می دهد. بازیکنان شاخص بر طبل جدایی کوبیده و پیشکسوتان هم به جای همراهی و کمک به تیم محبوب پایتخت تیشه به ریشه استقلال می زنند.

 استقلال را هیچگاه این چنین بی سامان ندیده بودیم مددی و دیگر اعضاء هیات مدیره ناکارآمدی را به اوج رسانده و عجیب آنکه چار چنگولی به میز و صندلی چسبیده و کنار نمی روند، باخت به فولاد در فینال حذفی مانند بختک به جان استقلالی ها افتاده و سوء مدیریت در باشگاه مانند دمل چرکین سر باز کرده است.

امروز همه بر این باورند که استقلال با این سبک و نگرش مدیریتی به آخر راه رسیده و عنقریب به بن بست خواهد رسید.

نگاه غلط وزیر ورزش به مباحث مدیریتی باشگاه از یک سو و ضعف های عدیده و یک جانبه گرایانه کادر فنی از جانب دیگر باعث شد تا آبی ها به اهداف خود نرسند.

پیشکسوتان و موسپید کرده ها استقلال و افرادی که حرفشان و کردارشان موثر می افتد، در اوج مشکلات تیم و تنهایی مجیدی به جای حمایت و پشتیبانی از کادر فنی و بازیکنان آتش بیار معرکه شده اند.

طیفی از آنها درصدد بودند تا از این معرکه برای خود کلاهی ببافند و قشری دیگر به انتقامجویی روی آوردند.

صریح و روشن باید گفت مصاحبه ها و واکنش های محمود فکری، امیر حسین صادقی، فرزاد مجیدی و ترک .تازیهای بی دلیل مهدی فنونی زاده و دیگران آتش به خرمن استقلال زد در این گیر و دار گاهی اظهارات حسن روشن و تحلیل های واقع بینانه و کاملا فنی پیروز قربانی را پسندیدیم که حرفشان و گفتارشان در مسیر حمایت از استقلال بود و در پی آن نبودند تا از این نمد پهن شده، کلاهی برای خودشان دست و پا کنند و قس علیهذا...

به هر جهت با روی کار آمدن وزیر جدید ورزش انتظار می رود تحولی در نگرش مدیریتی باشگاه ایجاد شود و افراد ذی نفوذ و کاربلد بر مصدر امور قرار گرفته و آب رفته را بجوی بازگردانند. اما باید توجه داشت که در این دوره گذار و چند هفته ای که وضعیت وزیر جدید مشخص خواهد شد، نباید اجازه داد تا عناصر شاخص از استقلال جدا شوند.

دیاباته و میلیچ دو بازیکن جدا شده هستند. شجاعیان،محمد نادری، دانشگر و مظاهری هم، ساز جدایی کوک کرده اند. مهدی قائدی پیشنهادات اغوا کننده ای دارد و خروج او از صف آبی ها در فصل جدید محتمل به نظر می رسد. بقیه نفرات هم از عدم پرداخت مطالباتشان ناراضی هستند و تحریم تمرینات پیش از بازی با گل گهر و فولاد هم از این ناحیه ناشی می شود. در این شرایط مبهم و غبار آلود نباید دست روی دست گذاشت و استقلال بزودی باید در جام باشگاه ها با الهلال عربستان مصاف سخت و تعیین کننده ای داشته باشد. حریف هر روز بازیکنی جدید در اختیار می گیرد و خطوط میانی و حمله خود را تقویت می کند، اما در داخل همه چوب حراج بر سر تیم پرهوادار می زنند.

آینده فرهاد مجیدی و شرایط حضور او به دلیل اختلافات عمیق اش با مددی در هاله ای از ابهام قرار دارد.

سکوت و خاموشی این روزهای مددی هم در نوع خود عجیب و سوال برانگیز است!

او که در هنگام مسابقات حساس و حتی شب مسابقه در آنتن زنده سخنان آتشین به زبان می آورد، امروز مصلحت اندیشی پیشه کرده است.

این نوع تفکرات سیاسی مآبانه و تسویه حساب های شخصی، اساس حرکت استقلال را مختل کرده است.

باید این نفرات و نوع نگاه غلط آنها را در نظام باشگاه داری دور ریخت و تحولی جدید ایجاد کرد. درمباحث فنی هم مجیدی باید افراد قابل و دستیاران کاردانی در کنار خود برگزیند، زیرا با کادر فنی ضعیف فعلی و خالی از افراد متخصص و متبحر نمی توان کاری صورت داد. با تمام احترامی که برای نصرالله عبداللهی قائل هستیم مشفقانه یاد آور می شویم که در پست سرپرستی و مدیریت فنی باید ساختار جدیدی ایجاد کرد و عبداللهی و فرزاد مجیدی را کنار گذاشت.

فرزاد هم با مصاحبه ها و واکنش های تند خود حاشیه ساز شد و در میدان عمل به جای کمک به برادر، به ادامه چالش ها و منازعات افزود استقلال در این فصل عذاب فراوان دید و آب خوش از گلوی هواداران پایین نرفت. نباید اجازه داد این رویه غلط در باشگاه ساری و جاری شود. باید به فوریت و از امروز دست به کار شد، چرا که فرصت از دست می رود و فردا باید افسوس زمان از دست رفته را خورد.

نویسنده: احمد میرزاییان