جمعه سی و یکم فروردین ماه
تیم جویبار به المپیک می رفت بهتر نتیجه می گرفت

مسلمی: تا به حال ندیده بودم یزدانی کم بیاورد!

مسلمی: متاسفانه اتفاقی که در المپیک توکیو افتاد و اجازه نداد تا این قهرمان صاحب دومین طلای المپیکش شود.

همت مسلمی، مربی سازنده حسن یزدانی تاکید کرد: تاکنون ندیده بودم یزدانی در مقابل حریفان کم بیاورد. اتفاقی که متاسفانه در المپیک توکیو افتاد و اجازه نداد تا این قهرمان صاحب دومین طلای المپیکش شود.

همت مسلمی در گفت و گو با البرز ورزشی با اشاره به اینکه معلوم نیست طی یک سال اردو چه سرنوشتی برای قهرمانان کشتی ایران افتاده است، افزود: معتقدم اگر تیم بدون مربی در المپیک حاضر می شد قهرمانان ما بهتر نتیجه می گرفتند. یقینا از مربیان تیم ملی این انتظار رفته و می رود که در لحظات سخت و دشوار یاد و همراهی مطمئن برای کشتی گیران باشند. نکته ای که در توکیو اصلا به چشم نیامد تا قهرمانان بزرگی چون حسن یزدانی قربانی ندانم کاری کادر فنی شود.

وی که به عنوان پرورش دهنده حسن یزدانی است شناخت دقیقی از کم و کیف توان فنی و تکنیکی این قهرمان جویباری دارد، تصریح کرد: همه نیک واقفند که یزدانی کشتی گیری هجومی است و نمی توان او را در بند اندیشه های دفاعی محدود کرد. موضوعی که اصلا در فینال المپیک به چشم نیامد این بود که یزدانی در شرایطی مبارزه را به تیلور امریکایی واگذار کرد که توان برتری بر این حریف را داشت و طلا در مشتش بود.

برای آنکه این موضوع را ثابت کنم همین الان حاضرم به اتفاق حسن یزدانی به امریکا برویم و تیلور را در خانه خودش شکست دهیم . نه یکبار بلکه به دفعات .مربی سازنده کشتی جویبار اضافه کرد: البته حسن یزدانی باید مثل روزهای اولی که کشتی را زیر نظر من شروع کرد ما را قبول داشته باشد و اعتماد کند. قطعا اگر از مربیان تیم ملی بیشتر نباشیم کمتر نخواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه طی این همه سال به مربیان سازنده کشتی کمترین توجهی صورت نگرفته است، گفت: یکی از وظایف فدراسیون توجه و رسیدگی به وضعیت مربیان سازنده است و نباید با کم محلی و بی توجهی، آنان را از عشق همیشگی شان کشتی دلزده کرد و آنها را به حاشیه برد.

بی شک اگر این حمایت ها صورت می گرفت هیچوقت من راضی نمی شدم بابت اداره زندگی و شرمنده نشدن نزد خانواده به هندوستان بروم .

همت مسلمی با اشاره به شکست سوال برانگیز رضا اطری و محمد حسین محمدیان گفت: یقینا این شکست ها هیچگونه توجیهی ندارد و مربیان تیم ملی باید پاسخگوی عملکرد خود باشند .

این مربی سازنده کشتی در پایان گفت: بی شک اگر کشتی ایران می خواهد موفق شود باید به پشتوانه سازی اهمیت دهد تا در هر وزن چند کشتی گیر قابل و طراز اول داشته باشد.

 این امر مستلزم تجدید نظر فدراسیون کشتی در امر سیاستگذاریهای کلان خود است . توجه به مربیان سازنده و حمایت مادی و معنوی از آنان در کنار داشتن استراتژی مشخص می تواند قطار کشتی را از نو روی ریل انداخته و بنا بر استعداد و پتانسیل های موجود در دنیای کشتی نتایج لازم را بگیریم .

نویسنده: احمد دباغ