سه شنبه بیست و هشتم فروردین ماه
فصل یارگیری و پول های چرک 

دلالیسم، غده سرطانی فوتبال

این روزها و در اوج فصل یارگیری اوضاع بر وفق مراد سود جویان و فرصت طلبان است تا خواسته مدیران باشگاه‌ها را برآورده و پول پارو کنند.

رفت و آمد در فصل نقل و انتقال بازیکنان و جذب نفرات جدید در همه جای دنیا  فرمول خاص خود را دارد و ایرادی به آن روا نیست اما در نزد ما اینکار برپایه اصول غیر متعارف صورت می گیرد.

پولهای زیر میزی و جلسات شبانه آن هم از سوی اینگونه افراد موج سوار، به یک عادت بد درآمده که تداوم آن به ذبح اخلاق منتج شده است.

نباید شکی به دل راه داد که اگر استخدام بازیکن مورد دلخواه بر پایه قواعد باشد هیچگونه اعتراضی نمی توان به آن داشت اما متاسفانه ترویج دلالیسم به فوتبال ما سیمایی بدقواره داده است.

ادامه این روند غیراصولی از سوی برخی از مدیران باشگاه‌ها و پایبند نبودن به چارچوب رسمی و قوانین وضع شده ، پول سالاری را رواج داده که این بی اخلاقی در بدنه فوتبال ما رخنه کرده وبه یک غده چرکین تبدیل شده است.

باوجود آنکه فدراسیون فوتبال و حتی  نهادهای نظارتی به این موارد وقوف کامل دارند و وسواس نشان می دهند اما گویا راهی مناسب برای کنار زدن شاخ و برگهای مزاحم یافت نشده است.

اگر واقعا بناست جلوی اینگونه بد اخلاقی ها بشکل جدی گرفته شود، نیاز مبرم به یک عزم جدی تر است تا گره ناگشودنی دلالیسم باز و به موج آفرینی ها خط بطلان کشیده شود.

نویسنده :رضا میرزاییان