شنبه یکم اردیبهشت ماه
گفت و گو با مدیر ورزشی در نوشهر

جوادی: شموشک می تواند دوباره مطرح شود

تیم های بزرگ فوتبال ایران در گوشه و کنار از حمایت ها و علایق افرادی برخوردار هستند که سرمایه هایی بزرگ به حساب می آیند. اگر تشکیلاتی منسجم و اصولی وجود داشته باشد می تواند از این همه اقبال در رویکرد به درستی بهره بگیرد.

مهندس هژبر جوادی رئیس اداره گاز نوشهر، چالوس و کلاردشت یک نوع نمونه بارز از این شخصیت های دوست داشتی است. مردی تحصیلکرده که در زمان دانشجویی در دانشگاه نفت فوتبال بازی می کرد و هنوز هم دل در گروی این ورزش دارد.

وی می گوید: پرسپولیس با داشتن یک مربی خوب مانند یحیی گل محمدی و طرفدارانی که پرشمار هستند باز هم از مدعیان جام قهرمانان بارها به حساب می آید. من یک پرسپولیسی ام اما اعتقاد دارم که استقلال با داشتن پیشکسوت بزرگی چون حسن روشن و پرسپولیس با حمایت علی پروین توانایی آقایی در فوتبال قاره کهن را دارند.

بدیهی است که هر جا پای پیشکسوتان خوش نام به میان آید جوانانش به راه صلابت و رستگاری می رود.

اعتقاد دارم وزیر جدید ورزش می تواند با حمایت های منطقی از این دو باشگاه پشتوانه های محکمی را برای تیم های ملی بسازد. پرسپولیس و استقلال 80درصد تیم ملی را تشکیل می دهند پس ارزش حمایت را دارند.

مهندس جوادی درباره فوتبال نوشهر نیز می گوید: شهر ما پیشینه درخشانی در فوتبال باشگاه های کشور دارد. شموشک که به اهتمام زنده یاد مهندس درویش تاسیس شده است، هنوز هم جزو تیم های فعال کشور است.

اما برای اینکه دوباره به لیگ برتر راه پیدا کند، هم نیازمند پشتیانی مسئولان شهری و منطقه ای است و هم مسئولیت پذیری فدراسیون فوتبال را در قبال مناطق فوتبالخیز کشور را طلب می کند.

مهندس جوادی در خاتمه یادآور شد که ما در اداره گاز نوشهر تیمی داریم که در مسابقات داخلی شرکت نموده است ولی برای تیم داری در سطح کلان باید مجوز وزارتخانه را داشته باشیم.

نویسنده: عباس اسماعیلی