جمعه دهم فروردین ماه
نیم نگاه

آقای سجادی! فرافکنی نه، پاسخگو باشید

المپیک به پایان رسید و دستاوردهای کاروان اعزامی ایران پر از حرف و حدیث بود. همه می دانند که حتی در کشتی هم آن گونه که باید نبودیم ولی اصل قضیه اینجاست که سرپرست کاروان اعزامی در این روزهای پاسخگویی فرافکنی می کنند.

سیدنصرالله سجادی که در 40 سال گذشته در تمام صحنه های ورزش نقش مدیریت و ریاست داشت، در شرایطی که کشور در وضعیت اقتصادی خوبی قرار ندارد سرپرستی کاروانی را برعهده گرفت که افراد اضافی زیادی در کاروان تحمیل شده بودند.

در این برهه نمی خواهیم به کارنامه سرپرست همیشه در صحنه کاروان اعزامی بپردازیم که از وزارت ورزش و سازمان تربیت بدنی گرفته تا کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش چه بازدهی داشته اند. اما این حق ماست که بپرسیم این همه افراد غیرضروری در کاروان چه می کردند که داد حتی نماینده جدیدالورود مجلس را هم درآورده است. اینکه آقایان خوش نشین و حاشیه نشین باشند و افراد غیر ورزشی دو سازمان مرتبط با ورزش را سپر بلا کنند، کمال بی انصافی است. خوب شد که با این راندمان بسیار ضعیف کاراته برای اولین و آخرین بار به مواد مسابقاتی بازی های المپیک اضافه شد تا با تک مدال گنج زاده که می دانید چگونه به دست آمده، ورزش ایران 10 پله در جدول رده بندی صعود کند اما کاروان اعزامی از بدیهی ترین شرایط سرپرستی در بازی های المپیک برخوردار نبود. از علافی چندین ساعته در فرودگاه ناریتا گرفته تا نداشتن ماسک یک رنگ و لباس هایی که به شدت انتقاد برانگیز بود، نشان از بی تدبیری سرپرست کاروان اعزامی داشت. اینکه در هر سفر برخی افراد خود را به صورت اتوماتیک رئیس قرار دهند، هنر نیست. اصل کار این بوده که آبروی ورزش کشور حفظ شود. به راستی اگر کشتی نبود، تکلیف چه می شد و شخص سرپرست اعزامی چه پاسخی بر این عملکرد ضعیف داشته و دارد. نگویید کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش یا اینکه اکثر فدراسیون ها کارشان را به خوبی انجام ندادند. شما باید مسئولیت همه ضعف های کاروان را به عهده بگیرید و پاسخ گو باشید و فرار به جلو نکنید. چشم و گوش این دو تشکیلات امثال شما بودید.

 آقای سجادی! بفرمایید که شما دوستان سالیان دور و دراز جنابعالی در قبال آن همه امتیازی که از حضور در ادارات مرتبط با ورزش و تربیت بدنی گرفته اید، چه بازدهی ای داشته اید و چه گلی بر سر ورزش کشور زده اید؟ اگر تک مدال های قهرمانان رنج کشیده کشتی یا کاراته یا همت و دقت جواد فروغی نبود، شاید از کشورهای بورگینوفاسو هم عقب می افتادیم. بس است واقعا، بگذارید چند جوان در این مملکت شایستگی های خود را نشان دهند و اینقدر در سایه سنگین امثال جنابعالی محو نشوند.

نویسنده: حسین علی اسماعیلی