جمعه سی و یکم فروردین ماه

استارت هندبال باشگاه های کشور

هندبال ظاهرا تنها رشته ورزش های گروهی است که زودتر از همه استارت می زند. رقابت های این رشته از فردا شنبه ۲۳ مرداد ماه با شرکت 10 تیم به صورت متمرکز به میزبانی تهران در سالن هندبال شهید قاسم سلیمانی فدراسیون برگزار خواهد شد.

این که آیا هندبال می توانست به صورت منطقه ای رفت و برگشت آغاز کند یا نه، بحثی است که باید درباره آن غور کرد و به هر حال  تیم های حاضر در این دوره از رقابت ها صبح امروز در محل فدراسیون هندبال تست PCR دادند و قرار است فردا راس ساعت 11:00 صبح  قهرمان فصل گذشته، یعنی تیم هندبال نیروی زمینی شهید شاملی کازرون به مصاف تیم تازه لیگ برتری سپاهان نوین نایب قهرمان لیگ یک برود.

در روز نخست دور رفت فصل جدید لیگ برتر هندبال قرار است دو مسابقه دیگر بین تیم های ذوب آهن اصفهان، پاس ناجا قم و مس کرمان و ستارگان دشتستان برگزار شود‌.

مانوئل مونتایا فرناندز سرمربی اسپانیایی تیم ملی هندبال بزرگسالان قرار است با حضور در محل برگزاری مسابقات تماشاگر ویژه این رقابت ها باشد تا پس از پایان هفته اول لیگ برتر مردان اسامی دعوت شده به اردوی تیم ملی را به فدراسیون هندبال معرفی کند.

لیگ سی وچهارم در شرایطی با حضور ده تیم آغاز خواهد شد که فراز بام خائیز دهدشت، پرسپولیس بهبهان و کیماکاشت کردستان سه تیم لیگ برتری فصل قبل در لیگ ۱۴۰۰ حضور ندارند و غایب دور جدید لیگ هستند.

رعد پدافند آمل با امین حسنوند و شهداد مرتجی با سپاهان نوین دو تیم لیگ یکی هستند که امسال در لیگ برتر حاضر می شوند. نکته قابل توجه لیگ جدید تغییرات کادر فنی تیم های اول تا چهارم فصل قبل لیگ برتر هندبال است‌.

نیروی زمینی شهید شاملی کازرون که با مهدی آزاد منجیری در لیگ ۹۹ قهرمان شد امسال با هدایت محمدرضا رجبی کاپیتان اسبق تیم ملی در لیگ برتر حضور خواهد داشت.

صنعت مس کرمان نایب قهرمان فصل قبل که با حمید صادق شاه نشین در رقابت های جام باشگاه های آسیا پنجم شد امسال باهدایت محسن اخگر در لیگ سی و چهارم شرکت می کند.

فولاد مبارکه سپاهان سالها با هدایت محسن طاهری در لیگ برتر مردان ایران شرکت کرد و در لیگ فصل قبل بر جایگاه سوم ایستاد در این فصل با هدایت مجید رحیم زاده عضو هیت مدیره باشگاه سپاهان در لیگ برتر هندبال حضور دارد.

زغال سنگ طبس که با علیرضا بکماز شگفتی ساز فصل قبل بود و مقام چهارم لیگ را به دست آورد در این فصل هدایت تیمش را به رضا جعفرنیا داده است.

البته که تقسیم بازیکنان ملی پوش و با تجربه در بین ده تیم‌ حاضر در لیگ‌ برتر باعث خواهد شد تا در این فصل شاهد رقابت های جذاب و نزدیکی نسبت به فصول قبلی لیگ برتر باشیم به طور مثال: حضور میثم نوروزی و سعدی شاه ویسی در تیم صنعت مس کرمان، جدایی جلال کیانی و سلامان بربط از نارنجی پوشان مس و پیوستن به ذوب آهن اصفهان،جذب مسلم کاظمی ستاره لرستانی فصل قبل تیم سپاهان توسط تیم تازه لیگ برتری رعد پدافند، پیوستن کامران نصرتی بازیکن سنندجی فصل قبل فراز بام خائیز دهدشت به همراه بهرام رستمی به تیم سبز پوش ذوب آهن، علی شایسته به زغال سنگ طبس، علی مانیان به سپاهان نوین، یونس آثاری به نیروی زمینی شهید شاملی کازرون و... باعث شده تا لیگ سی وچهارم بسیار هیجانی و رقابت های غیر قابل پیش بینی را از تیم ها شاهد باشیم.

 

نویسنده: آرزو علیزاده