جمعه دهم فروردین ماه
به یاد ارشاد اقدسی

مرگی به موازات زندگی

تشییع پیکر ارشا اقدسی از بدلکاران کشورمان امروز در بوستان ولایت با حضور گسترده مردم با تشریفات انجام شد.

پایگاه خبری البرز ورشی؛ شامگاه 13 مرداد یکی از بدلکاران خوش آوازه ایران درگذشت. ارشا اقدسی که در صحنه بدلکاری دچار حادثه شد یک هفته علایم حیاتی داشت، اما چندان امیدی برای زنده ماندنش نبود. اقدسی در مصاحبه از مرگ دلخواهش گفته بود: «دوست دارم مرگم موازی زندگی‌ام اتفاق بیفتد» و همین طور هم شد. پسر خلاق و نترس ایرانی که سرشار از انگیزه بود، دست تقدیر به گونه ای رقم خورد که باید با عنوان مرحوم از او یاد کنیم. عنوانی که هرگز در باورمان نمی گنجد.

وی که در 23 سالگی بورسیه تحصیلی در رشته تربیت بدنی ایتالیا گرفت و عازم بود که یک آگهی سرنوشت ساز مسیر زندگی‌اش را عوض کرد؛ «آموزش بدلکاری» به طوری که وی تصمیم به ماندن در ایران گرفت. ارشا در پروژه های مختلف تلویزیونی و سینمایی کار جلوه های میدانی و بدلکاری انجام داد. فیلم هایی که وی در آن شرکت داشت می توان به فیلم‌های ایرانی مانند گشت ارشاد، خط ویژه، رگ خواب، متروپل، راه آبی ابریشم و مجموعه‌هایی مانند ساخت ایران، عملیات 125، شوق پرواز، کارآگاهان و رالی ایرانی اشاره کرد. اقدسی همچنین در چند پروژه خارجی هم حضور داشت. او در فیلم «کونگ‌فو یوگا» با جکی چان هم‌بازی شد و بازی در کنار نیکلاس کیج در فیلم «مرگ روشنایی» را تجربه کرد.حضور در یکی از سری فیلم های جیمزباند سطح کاری او را نشان می دهد. حضور او در برنامه خندوانه باعث شناخته شدن بیشترش برای مردم شد و سرانجام ارشا اقدسی سرانجام سر یک پروژه در بیروت دچار حادثه شد و درگذشت.

محمدرضا خادم الملله از همکاران پایگاه خبری البرز ورزشی که در مراسم تشییع ارشا اقدسی حضور داشت، اعلام کرد: پیکر این مرد خوش آوازه و باغیرت کشورمان در مراسمی زیبنده که در خور یک فرد شجاع و نترس است، تشییع شد. روز ۲۲ مردادماه  در حالی که روز تلخ بسیاری از هنرمندان بود ارشا اقدسی را در پیست بوستان ولایت به سمت خانه ابدی، بدرقه کردند. روحش شاد و یادش گرامی.