پنجشنبه نهم فروردین ماه

پرسپولیس و استقلال در بازار بورس

پیوستن دو باشگاه معتبر و مردمی پرسپولیس و استقلال همچنان نقل محافل است. همان گونه که واگذاری این دو باشگاه نیز کماکان در حد حرف باقی مانده است. با این حال معاون پذیرش فرابورس ایران گفت: علت طولانی شدن فرآیند عرضه استقلال و پرسپولیس در فرابورس، کندی ساختار تصمیم‌گیری در این شرکت‌ها است.

معاون پذیرش شرکت فرابورس عنوان کرد: این شرکت‌ها باید نزد سازمان بورس ثبت شوند و بعد از آن، طبق ماده ۳۶ قانون احکام دائمی، باید امکان معامله برای این شرکت‌ها فراهم شود.

وی افزود: اما امکان معامله در بازار پایه فرابورس برای شرکت‌های پرسپولیس و استقلال فراهم است، استقلال و پرسپولیس به محض ثبت، نزد سازمان بورس و اوراق بهادار، در کمیته درج در رابطه با درجشان در بازار پایه فرابورس تصمیم گیری می‌شود. آخرین آماری که از مراحل پذیرش  شرکت‌های استقلال و پرسپولیس وجود دارد این است که این شرکت‌ها در حال اعلام اعضای خودشان به سازمان بورس هستند. اعضای هیئت مدیره باید یک شرایطی را داشته باشند و باید اعضا به سازمان بورس معرفی شود تا مستند سازی صورت بگیرد، بعد سازمان بورس اجازه ثبت را به این شرکت ها بدهد.

معاون پذیرش شرکت فرابورس در رابطه با زمان عرضه سهام استقلال و پرسپولیس بیان کرد: در رابطه با عرضه سهام پرسپولیس و استقلال،  زمان مشخصی را تعیین کردن کار خیلی سختی است به این علت که بخشی از این زمان‌هایی که در فرآیند پذیرش سپری می‌شود بسته به  ساختار تصمیم گیری شرکت ها دارد. اگر این شرکت‌ها آمادگی کامل داشته باشند سازمان بورس آماده ثبت این شرکت‌ها است و قطعا در فرابورس معطل نخواهند ماند، به این صورت که اگر سازمان بورس این شرکت‌ها را تایید کند، در فرابورس مشکلی وجود نخواهد داشت.