سه شنبه بیست و هشتم فروردین ماه

نوروزی: استانداردهای جهانی پزشکی فوتبال در ایران محقق می‌شود

مدیر کادر پزشکی تیم ملی فوتبال بزرگسالان و رده‌های سنی در رشته‌های فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی در هر دو بخش آقایان و بانوان معتقد است که ایران سرآمد كشورهای آسيايی است و در سطح جهان نیز مطرح هستیم. یکی از بهترین دوران فوتبال از نظر پزشکی و امور درمانی را شاهد هستیم.

امین نوروزی، مدیر کادر پزشکی تیم ملی فوتبال بزرگسالان و رده‌های سنی در رشته‌های فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی در هر دو بخش آقایان و بانوان گفت: در ابتدا از اينكه توفيق خدمت برای بنده و ساير همكارانم در فدراسيون فوتبال فراهم شده، خداوند را شاكر هستم و از ديگر عزيزانی كه عليرغم كمبودها در دوره های قبل زحمت فراوان كشيده اند قدردانی می‌کنم.

وی ادامه داد: همانطور كه همگان آگاهند در حوزه های مختلف تخصصی پزشكی، كشور ما سرآمد كشورهای آسيايی است و در سطح جهان نیز مطرح هستیم. حضور شخصیتی مانند پروفسور رازی در كميته پزشكی و سایر همکاران حاذق ما در این کمیته از جمله دكتر زهره هراتيان، دكتر سيدالحسينی، دكتر ستوده و در دپارتمان پزشکی فدراسیون دکتر بهار حسن میرزایی مايه مباهات است. همه همکاران در بخش‌های مختلف فدراسیون تلاش می‌کنند تا با همدلی آگاهانه و هدفمند، بستری مناسب فراهم شود تا استانداردهای جهانی پزشکی فوتبال در ایران محقق شود.

وی ادامه داد: در اين مسير از همه ظرفيت‌های علمی استفاده می‌كنيم و در صورت احساس نیاز، ممکن است از توانمندی‌های دیگر متخصصین نیز بهره بگیریم. با اینکه از شروع به کار فدراسیون با ریاست و کادر جدید مدت زیادی نمی‌گذرد اما به جرات می توان ادعا کرد که یکی از بهترین دوران فوتبال از نظر پزشکی و امور درمانی را شاهد هستیم.

نوروزی ادامه داد: حدود ۱۸ تیم‌ در رده های مختلف سنی و در بخش آقایان و بانوان در رشته‌های فوتبال و فوتسال مشغول تمرین و فعالیت هستند و به لطف خدا و پیگیری رییس فدراسیون چه در بخش تامین بودجه و چه پیگیری برای اخذ امکانات کمترین کمبودی احساس نمی‌شود و همه چیز در حد امکان وجود دارد.

مشاور عالی رییس فدراسیون در بخش پزشکی از واکسیناسیون تمام تیم ها در موعد مقرر خبر داد و گفت: واکسیناسیون تمام تیم ها در موعد مقرر انجام شده و از این بابت دغدغه چندانی وجود ندارد. هم چنین با تلاش همکارانم در کادر پزشکی و آموزش تیم ها، تمام پروتکلهای ابلاغی به خوبی رعایت می شود و سلامت همه اعضا تا حد مطلوبی حفظ شده است.

وی در ادامه بیان کرد: در بحرین امکانات کامل پزشکی در حد یک کلینیک کامل فراهم بود و نتایج و عملکرد خوب تیم ملی سبب شد تا از این بابت شادی دو چندان شود. فدراسیون و شهاب الدین عزیزی خادم سخت تلاش می کنند تا امکانات مناسب مطابق با استانداردهاي جهاني براي مجموعه تيم هاي ملي فوتبال فراهم شود. همچنین تهیه یک دستگاه آمبولانس مجهز اختصاصي برای کمپ تیم ملی با هدف پيشگيري از هر نوع صدمات جبران ناپذير احتمالي هنگام تمرین، از جمله کارهای بزرگی بود که بالاخره انجام شد. اکنون هماهنگی بسیار خوبی بین ریاست فدراسیون و کادرتیم ملی وجود دارد که باعث شکل گیری تعامل بهتر بین کادر فنی و کادر پزشکی شده و امیدوارم همه این تلاشها به نتایج مطلوب از جمله صعود تیم ملی به جام جهانی منجر شود.

وی افزود: رسیدگی همزمان به تیم های بانوان و آقایان و اهمیت دو چندان به فوتبال بانوان در این مدت سرلوحه فعالیت های فدراسیون و کادر پزشکی قرار گرفته است و مهمتر از آن بحث حضور قدرتمندانه تيم ملي بزرگسالان در بازيهاي مقدماتي جام جهاني و به امید خدا حضور در جام جهاني فوتبال در قطر و همچنين حضور تيم ملي فوتسال در جام جهاني فوتسال در ليتواني در حال حاضر در رأس امور قرار دارد.

وی در پایان در خصوص جلسه گفتمان با دراگان اسكوچيچ سرمربي تيم ملي فوتبال و سرپرست تيم ملي فوتبال گفت: در این نشست درباره بستر سازی مناسب برای تیم ملی به نکاتی اشاره کردیم و تلاش خواهد شد كه با كمك رياست فدراسيون، امكانات سخت افزاری و نرم افزاری در حد استانداراد براي همه رده های تيم‌های ملی به خصوص تيم ملی بزرگسالان فراهم کنیم.