جمعه دهم فروردین ماه

فردین معصومی: دنیا روی کشتی سرمایه گذاری می کند

معصومی با اظهار اینکه مسابقات جهانی جوانان فرصت مناسبی است تا آینده سازان قدر این فرصت را بدانند، معتقد است که این رشته ورزشی مورد توجه بسیاری از کشورهاست.

فردین معصومی مربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان اعزامی به مسابقات جهانی روسیه، طی گفت و گوی کوتاه با البرز ورزشی،  در رابطه با وضعیت ملی پوشان این رده سنی اظهار داشت: ورزش کشتی با مدال های رنگارنگی که این رشته ورزشی در المپیک دارد مورد توجه کشورهاست و آنها تلاش می کنند حداکثر استفاده را از این فرصت ببرند. وقتی هندی ها در نوجوانان به مقام قهرمانی جهان می رسند یا در المپیک نمایش خوبی ارائه می کنند یعنی اینکه آنها و حتی چینی ها نیز رفته رفته به رقیب جدی ما تبدیل خواهند شد. ژاپنی ها هیچگاه از مدال های کشتی در المپیک بی نصیب نمی مانند. بحث روسیه و آمریکا  که جای خود دارد.

دارنده مدال های رنگارنگ جهان و مسابقات بین المللی در خصوص کشتی فینال حسن یزدانی در المپیک گفت: کشتی ورزش بی رکورد و غیر قابل پیش بینی است. به اعتقاد من یزدانی با تمام وجود کشتی گرفت و کم نگذاشت. همین امر نیز محبوبیت وی را نزد مردم دوچندان کرد و استقبال زیادی از وی به عمل آوردند. همانطور که گفتم، در کشتی لحظه ها و ثانیه ها تعیین کننده و سرنوشت سازند به همین دلیل ممکن است یک لحظه غفلت نتیجه را تغییر دهد.

دارنده مدال برنز جهان  در رابطه با عملکرد  احتمالی تیم کشتی آزاد جوانان در جهانی روسیه اظهار داشت: تیم خوبی داریم، اردوهای آمادگی مناسبی را پشت سرگذاشته اند و انتظار داریم در روسیه به نتیجه مطلوبی که دنبال آن هستیم برسیم. البته رقبا را  نمی توان دست کم گرفت خصوصا روسیه میزبان که همیشه در کشتی مدعی بوده، با این وجود جوانان ما هم تلاش کرده اند و امیدوارم مزد زحمات خود را بگیرند. اگر آنها می خواهند مسیر موفقیت را ادامه بدهند و در آینده به مدعی اصلی پوشیدن پیراهن تیم ملی بزرگسالان باشند، باید  بتوانند در رده جوانان و امید خودشان را  نشان دهند.

معصومی در پایان عنوان کرد: وقتی ۴۸ مدال در کشتی المپیک توزیع می شود کشورهای مختلف سعی می کنند از این امکان بهره لازم را ببرند. ژاپن با تک ستاره خود یک مدال طلای کشتی آزاد را کسب کرد و بالاتر از ما قرار گرفت. روس ها، آمریکا، آذربایجان، گرجستان و بقیه رقبا هم تلاش می کنند. ما سال آینده بازی های آسیایی و سه سال دیگر المپیک پاریس را خواهیم داشت همین امروز هم بخواهیم شروع کنیم دیر است. بنا براین نباید فرصت را از دست داد و دست روی دست گذاشت. مردم از کشتی توقع و انتظار دارند و انتظار آنها هم بجاست.‌ با شکست و پیروزی قهرمانان مردم ایران نیز خوشحال و ناراحت می شوند به همین دلیل ما باید تلاش کنیم با ایجاد زمینه موفقیت برای کشتی، لبخند بر لب مردم بنشانیم.

نویسنده: احمد دباغ