شنبه یکم اردیبهشت ماه
نگاه کارشناس

وزنه برداری ضعف ساختار، سوء مدیریت

وزنه برداری به عنوان دومین ورزش المپیکی کشور از سوی مدیریت و مشکلات زیرساختی رنج می برد این ورزش به واسطه نبود آدم های دلسوز از گذشته پرافتخار خود فاصله گرفته است.

پیشکسوتان و کارشناسان وزنه برداری یکی یکی کنار گذاشته شدند تا این ورزش از نظرات آن ها که می توان راهگشا باشد محروم بماند.

رضا سبزه مربی بین المللی وزنه برداری و از چهره های دانشگاهی این ورزش در گفت و گو با البرز ورزشی با بیان این مطب افزود: تعداد ورزشکاران وزنه بردای به نسبت سایر رشته ها بسیار محدود است ولی از لحاظ استعداد در شرایط ویژه ای قرار دارد که متاسفانه فدراسیون وزنه برداری به دلیل نداشتن برنامه نتوانست از پتانسیل های موجود استفاده کند.فرصت سوزی و استعداد سوزی دو مشکل اساسی وزنه برداری است.

نگاه کنید که چگونه مربی با دانشی چون کوروش باقری را به راحتی کنار می گذارند او شاگرد ایوانف بزرگ و از قهرمانان مطرح جهان بود. حسین توکلی دیگر وزنه بردار المپیکی ما هم بی دلیل کنار گذاشته شد و حتی از نسل جوان و تحصیلکرده وزنه برداری هم به درستی استفاده نمی شود. بسیاری از این ورزشکاران موجود از جمله خانم جهان فکریان به سبب دوری از تمرینات اصولی آسیب دیدند. سهراب مرادی که می توانست رکوردشکن المپیک باشد بدون ارائه هیچ دلیل محکمی کنار گذاشتند و حالا تنها یک راه باقی مانده و آن اینکه از وزیر جدید ورزش که به احتمال زیاد دکتر حمید سجادی خواهد شد درخواست می کنیم که اتاق فکری را با حضور پیشکسوتان و کارشناسان ورزنه برداری تشکیل بدهند تا در سایه خرد جمعی مدیری توانمند و اهل تعامل را برای اداره فدراسیون وزنه برداری برگزینیم.

نویسنده: عباس اسماعیلی