جمعه سی و یکم فروردین ماه
استقلال رو به تعطیلی ...

واعظ آشتیانی: ورزش ایران را شخم زده اند

مدیر عامل سابق باشگاه استقلال تهران گفت: متاسفانه مدیران ورزشی و حتی مدیران سیاسی در جریان مدیریتشان بر یک بخش ورزشی، در سیستم هضم می‌شوند.

امیررضا واعظ آشتیانی درخصوص معرفی سیدحمید سجادی به عنوان گزینه وزارت ورزش و جوانان از سوی دولت سیزدهم اظهار داشت: هر حرفی هم در حال حاضر بزنیم در نهایت این نمایندگان مجلس هستند که باید تصمیم نهایی را در این خصوص بگیرند. امیدوارم حضور سجادی در صورت کسب رای اعتماد از مجلس، برای ورزش منشا خیر باشد و بتواند کِشتی ورزش را از این دریای طوفانی به ساحل آرامش برساند. متاسفانه ورزش در ایران مانند بسیاری از بخش‌های دیگر، شخم زده شده و برای برون رفت از این وضعیت نیاز به مدیریتی استثنایی و انتخاب مدیرانی کارامد و شجاع داریم تا تحول ایجاد کند، وگرنه با تداوم این روند دچار روزمرگی بیشتری در ورزش خواهیم شد و این مسئله باعث می‌شود از دستیابی به اهداف بلندمدت ناکام بمانیم.

وی در گفت و گو با خبرگزاری میزان افزود: قطعا تعامل با نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف مانند آموزش و پرورش ضروری است، اما این تعاملات منشا حل مشکلات عدیده در ورزش کشور نیستند. به نظرم ورزش ایران نیاز به ثبات در مدیریت دارد. در چنین شرایطی باید مدیران کاربلد که شجاعت ریسک و تغییر دارند، مورد استفاده قرار گیرند و در صورت استفاده و انتخاب دوباره از افراد امتحان پس‌داده که اکنون هم در بدنه ورزش هستند، راه به جایی نخواهیم برد.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال تهران تاکید کرد: درخصوص سجادی و نوع مدیریتش نظر قطعی بدهم و برای مرور نوع مدیریتش و موفقیت در این زمینه می‌توان به عملکرد سجادی در دورانی که معاون سازمان تربیت بدنی بود، نگاه انداخت.

وی در واکنش به عملکرد ضعیف برخی مدیران ورزشی در بخش‌های مختلف گفت: متاسفانه یکی از چالش‌های بزرگ در ورزش ایران آن است که مدیران ورزشی و حتی مدیران سیاسی در جریان مدیریتشان بر یک بخش ورزشی، در سیستم هضم می‌شوند. این هضم شدن در سیستم کارآمدی را کاهش می‌دهد و حتی شاهد بودیم در سال‌های اخیر مدیر ورزشی مانند گودرزی که استاد دانشگاه بود و تحصیل‌کرده رشته تربیت بدنی چگونه در سیستم هضم شد.

واعظ آشتیانی در پایان درمورد عملکرد احمد مددی در مدت مدیریتی‌اش بر باشگاه استقلال و اینکه آیا با او برای بازگشت به تیم مدریتی آبی‌پوشان صحبتی شده، گفت: واقعا دوست ندارم راجع به این موضوع صحبت کنم ولی فقط به این جمله اکتفا می‌کنم که " استقلال فعلا تعطیل است". با این مدیریت فعلی چند وقتی می‌شود که باشگاه استقلال عملا تعطیل است. در مورد مذاکرات برای بازگشتم نیز باید بگویم که نه علاقه‌ای به بازگشت دارم و نه در جایگاه من است که برگردم. زمانی که من مدیریت استقلال را پذیرفتم، معاون وزیر بودم؛ ولی برخی دوستان معلوم نیست چگونه مراتب را طی کرده‌اند. استقلال نیاز به یک هیئت مدیره قوی، کارآمد و شجاع دارد.