پنجشنبه نهم فروردین ماه

آلکنو: عروسک خیمه شب بازی نبودم

سرمربی روسی تیم ملی والیبال آدم کوچیکی نبود اما در کشور ما به تانک، مرد آهنین و فردی که در ون جای نمی گیرد لقب گرفت ولی توهین آمیز ترین آن ها از زبان بازیکنی مطرح شد که به لحاظ اخلاقی زبانزد بود.

 فرهاد قائمی او را عروسک خیمه شب بازی خواند و این تعریف عجیب و غریب آن قدر بر آلکنو گران آمد که هفت ستون بدنش را به لرزه درآورد تا جایی که در گفت و گو با یک رسانه روسی بار دگر به آن تن داد.

آلکنو گفت: پس از نتیجه ناموفق با تیم ملی والیبال ایران چنین فکری به ذهنم آمد. بازی های المپیک توکیو، من و کل ایران را نا امید کرد. فکر می کردم اتفاق دیگری خواهد افتاد اما این گونه نشد. باید بگویم که صادقانه کار کردم، شاید این نتایج سیگنالی است که می گوید باید استراحت کنم. درباره تیم ملی والیبال کانادا باید بگویم که این تیم اصلا به ما فرصتی نداد و آن ها قوی تر از ما عمل کردند.

رئیس فدراسیون ایران آرزوهای زیادی داشت چرا که آن ها در مورد مدال صحبت کردند و برای همین مردم ایران نیز انتظار معجزه داشتند. والیبال در ایران عموماً دومین ورزش محبوب پس از فوتبال است. علاقه دیوانه واری از سوی طرفداران و روزنامه نگاران به این رشته وجود دارد و باید اعتراف کنم که من این هیجان را احساس کردم. در ایران بازیکنان جوانی هستند که به سرعت ستاره می شوند، آن ها هنوز در سطح بین المللی به هیچ موفقیتی نرسیده اند اما در حال حاضر در ایران بسیار محبوب هستند.

بازیکنان ایران موفق نبودند که سرویس های سرعتی لئون، میخائیلوف و انگاپت را به درستی دریافت کنند و برای همین پاس ها به خوبی نمی رسید که در لحظات بحرانی، همه این ها تاثیرگذار است. البته باید بگویم که من بیشتر از بازیکنان باتجربه انتظار داشتم.

وی درباره صحبت های فرهاد قائمی درباره تیم ملی گفت: رسوایی بزرگی در ایران رخ داد زیرا در ایران قائمی را یک ستاره می دانند. مشکل این بود که رئیس فدراسیون بدون مشورت با ما بازیکن را به محل تیم ملی فراخواند و همچنین به او قول حضور در ترکیب المپیک را داد. در ایران متخصصان زیادی وجود دارند. ظاهراً، شخصی قائمی را برای دریافت بهتر به تیم ملی توصیه کرد و این درحالی بود که این والیبالیست در بهار رسماً به کار خود در تیم ملی پایان داد چرا که به من گفته شد که او آسیب جدی دیده است!

به والیبالیست های ایرانی گفتم که برای حضور در تیم ملی باید یک سر و گردن از دیگر بازیکنان بالاتر باشند. اما در مورد قائمی باید بگویم که پس از اولین جلسه تمرین مشخص شد که او اصلا آمادگی ندارد و به هیچ وجه به ما کمک نمی کند. من با بازیکن تماس گرفتم و رو به روی او نشستم و گفتم که وقت گذاشتن برای من و او فایده ای ندارد چرا که  قائمی نمی توانست در یک هفته به سطح بازیکن المپیکی برسد.

قائمی درباره رئیس فدراسیون و درباره من حرف های زننده ای زد. به من می گفت عروسک خیمه شب بازی! این به طور کلی غیر منطقی است. اگر من عروسک خیمه شب بازی بودم، او را فقط به درخواست رئیس فدراسیون به المپیک می بردم اما این در اصول کار من نیست. به احتمال زیاد، سوء تفاهم به این دلیل بود که قائمی فکر می کرد این من هستم که او را به اردو دعوت کرده ام. نمی دانم شاید به او چنین گفته اند! همین جا صریح می گویم که من قطعاً او را دعوت نکردم فقط قبول کردم که او را ببینم. بعد از حرف های تند به من گفته شد که او حاضر است از من عذرخواهی عمومی کند اما این اتفاق نیفتاد.

آلکنو درباره خداحافظی سعید معروف گفت:  تا آنجا که من فهمیدم، چند بازیکن باتجربه تر به بازی های آسیایی دعوت نشدند. اکنون مربیگری تیم ملی ایران را بهروز عطایی مربی ایرانی بر عهده دارد که به جوان سازی تیم ادامه می دهد. این یک تصمیم درست و ضروری است و برای او آرزوی سلامتی می کنم. اما این مربی برای برآورده شدن آرزوهای مردم ایران در والیبال کارهای زیادی در پیش دارد.

منبع: ایسنا