پنجشنبه نهم فروردین ماه

کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان

بعد از قهرمانی کشتی گیران آزاد جوانان جهان که با ترکتازی گوش شکسته های ایرانی همراه شد این بار نوبت فرنگی کاران جوان ما رسید که در اوفای روسیه بخت آزمایی کنند. هرجند که در پنج وزن نخست فقط یک فینالیست داشته ایم.

 در پایان مسابقات مقدماتی پنج وزن نخست، امیررضا ده بزرگی در وزن 55 کیلوگرم به دیدار فینال راه یافت و ایمان محمدی، محمد آذرم دخت و امیرمحمد بیات در اوزان 63، 77 و 130 کیلوگرم در گروه بازنده ها حضور دارند.

نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 55 کیلوگرم امیررضا ده بزرگی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 5 بر 4 از سد المیر علی یف از آذربایجان گذشت. وی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل آدم اوزون از ترکیه با نتیجه 8 بر صفر به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. ده بزرگی در این مرحله با نتیجه 6 بر صفر ایسخارکوربایف از قزاقستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار به مصاف علی مردون عبداله یف از ازبکستان می رود.

در وزن 63 کیلوگرم ایمان محمدی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر چیز لاجوآی از آمریکا را مغلوب کرد. وی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 11 بر 3 مغلوب ساید باکایف از روسیه شد و با توجه به حضور این حریف در دیدار فینال، محمدی راهی گروه بازنده ها شد. وی در این گروه به مصاف ضیا باباشوف از کشور آذربایجان می رود و در صورت پیروزی بر این حریف، راهی دیدار رده بندی خواهد شد تا برای کسب مدال برنز مقابل مانوئل استویچا از رومانی قرار بگیرد.

در وزن 77 کیلوگرم محمدحسین آذرم دخت پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر واسیل کوجوک از رومانی را مغلوب کرد. وی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 12 بر 4 مغلوب اکسایوس موکوبو از نروژ شد و با توجه به راه یابی این کشتی گیر به دیدار فینال، آذرم دخت به گروه شانس مجدد رفت. وی در این گروه باید با کریستوفر کلانی از مجارستان کشتی بگیرد و در صورت پیروزی بر این حریف راهی دیدار رده بندی خواهد شد تا مقابل عماد ابوالاتا از مصر کشتی بگیرد.

در وزن 87 کیلوگرم علی عابدی درزی در دور اول با نتیجه 4 بر 3 مقابل آلگوت کالمان از سوئد مغلوب شد و با توجه به حذف این کشتی گیر در دور بعد، عابدی درزی حذف شد.

در وزن 130 کیلوگرم امیرمحمد بیات پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 2 بر 3 مغلوب سرخان ممدوف از آذربایجان شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، بیات به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه با توماس واورزینزیک از لهستان کشتی می گیرد و درصورت گذر از این حریف به دیدار رده بندی راه خواهد یافت تا برای کسب مدال برنز مقابل نیکولاس نتونیاس از یونان قرار بگیرد.

رقابت های شانس مجدد اوزان فوق صبح فردا و رقابت های رده بندی و فینال نیز عصر امروز (شنبه) برگزار می شود.

آغاز مسابقات از جوانان جهان از ساعت 10:30 صبح امروز

مراسم وزن کشی پنج دوم رقابت های کتشی فرنگی جوانان قهرمانی جهان، صبح امروز (شنبه) در شهر اوفا روسیه برگزار شد.

 سعید اسماعیلی در وزن 60 کیلوگرم، دانیال سهرابی در وزن 67 کیلوگرم، امیر عبدی در وزن 72 کیلوگرم، محمد ناقوسی در وزن 82 کیلوگرم و مرتضی القوسی در وزن 97 کیلوگرم نمایندگان کشورمان در پنج وزن دوم این مسابقات هستند.

نتایج قرعه کشی کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 60 کیلوگرم سعید اسماعیلی در دور اول با ادموند نازاریان از بلغارستان مبارزه می کند و در صورت غلبه بر این حریف در دور دوم به مصاف برنده کشتی گیران ترکیه و گرجستان می رود. در این وزن 20 نفر شرکت کرده اند.

در وزن 67 کیلوگرم دانیال سهرابی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با برنده دیدار میان دیپاک از هند و دین کوشکار از قزاقستان کشتی می گیرد و در صورت پیروزی در این مبارزه، در دور سوم به مصاف برنده کشتی گیران اوکراین و استونی می رود. این وزن 25 شرکت کننده دارد.

در وزن 72 کیلوگرم امیر عبدی در دور اول به مصاف اوگنی بایدوسوف از روسیه می رود و در صورت غلبه بر این کشتی گیر در دور دوم با برنده کشتی گیران تاجیکستان و کرواسی کشتی خواهد گرفت. در این وزن 22 نفر شرکت کرده اند.

در وزن 82 کیلوگرم محمد ناقوسی در دور نخست به مصاف فارس قالی از مصر می رود و در صورت غلبه بر این کشتی گیر در دور دوم با برنده مبارزه میان کشتی گیران لهستان و هلند کشتی خواهد گرفت. در این وزن 21 نفر شرکت کرده انند.

در وزن 97 کیلوگرم مرتضی القوسی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف ایگناس بوکاسکاس از لیتوانی می رود و در صورت غلبه بر این حریف در دور سوم با برنده کشتی گیران استونی و ارمنستان کشتی خواهد گرفت. این وزن 20 شرکت کننده دارد.

برنامه برگزاری این رقابت ها به شرح زیر است:

شنبه 30 مردادماه:

ساعت 8:30 تا 8:45: وزن کشی مجدد اوزان 55، 63، 77، 87 و 130 کشتی فرنگی

ساعت 8:45 تا 9:15: وزن کشی اوزان 60، 67، 72، 82 و 97 کشتی فرنگی

ساعت 11 تا 15:30: مسابقات مقدماتی اوزان 60، 67، 72، 82 و 97 کشتی فرنگی و شانس مجدد پنج وزن نخست

ساعت 16:45 تا 20:30: مسابقات نیمه نهایی اوزان 60، 67، 72، 82 و 97 کشتی فرنگی و فینال و رده بندی پنج وزن نخست

یکشنبه 31 مردادماه:

ساعت 8:30 تا 8:45: وزن کشی مجدد اوزان 60، 67، 72، 82 و 97 کشتی فرنگی

ساعت 16 تا 20:30: مسابقات شانس مجدد، رده بندی و فینال اوزان 60، 67، 72، 82 و 97 کشتی فرنگی

اختلاف ساعت ایران با اوفا 30 دقیقه است به طوری که ساعت 11 به وقت اوفا ساعت 10:30 به وقت ایران است.

گزارش: احمد دباغ