جمعه سی و یکم فروردین ماه
پایان من بمیرم، تو بمیری

حق پخش ندهیم دیپورت می شویم

مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی قطر به زودی کلید می خورد، این درحالی است که مشکلات ما برای میزبانی روز به روز حادتر می شود.

اگر تا دیروز بحث ورود خانواده ها، سیستم وی ای آر، کرونا و مواردی از این دست مانع بود، اما اکنون آیتم امتیاز حق پخش تلویزیونی به کنفدراسيون فوتبال آسیا بسیار جدی است.

به طوریکه اگر به زودی این پروسه حل نشود چه بسا ما را از میزبانی محروم کنند و به ناچار باید در کشور ثالث به مصاف رقبا برويم.

حتی مسوولان فدراسیون فوتبال نشست هایی با مقامات صداوسیما داشته اند اما از قرائن پیداست هنوز برای پرداخت حق پخش به" ای اف سی" به جمع بندی نهایی نرسیده ایم.

به طور قطع اگر این امروز و فردا کردن ها تداوم داشته باشد، کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبانی را از ما خواهد گرفت.

متاسفانه در این گونه مواقع به یک عادت بد متوسل می شویم و تصور می‌کنیم با من بمیرم تو بمیری مشکلات مرتفع می‌شود، در حالی که فیفا و ای اف سی به رعایت مو به موی قوانین پایبند هستند.

دلمان غنج می زند برای میزبانی اما باید باور کنیم وضعیت ما شکننده تر از آنی است که بتوانیم آن ها را متقاعد و ترغیب کنیم.

دیگر گذشت آن زمانی که دنیا را آب می‌برد و مسوولان ما را خواب، باید فرمول فوتبال حرفه ای را باور کرد و گذشته ها را دور ریخت.

بس است سرنا را از سر گشاد زدن و بی خیالی کافی است، اگر واقعا بنا داریم همانند رقبا و مدعیان قاره کهن باشیم هیچ راهی به غیر از پذیرش قواعد و اسلوب حرفه ای نداریم.

اگر کلاهمان را قاضی کنیم و با خودمان روراست باشیم باید قبول کنیم که از دایره متحول شده فوتبال دنیا، حتی آسیا دور مانده ایم و با این اوضاع و احوال اگر بایکوتمان کنند، نباید خرده بگیریم و ماله کشی کنیم.

این هم برنامه بازی های ایران :

ایران - سوریه، 11 شهریور 1400

 عراق - ایران، 16 شهریور 1400

 امارات - ایران، 15 مهر 1400

 ایران - کره جنوبی، 20 مهر 1400

 لبنان - ایران، 20 آبان 1400 

 سوریه - ایران، 25 آبان 1400 

 ایران - عراق، 7 بهمن 1400 

 ایران - امارات، 12 بهمن 1400 

 کره جنوبی - ایران، 4 فروردین 1401

 ایران - لبنان، 9 فروردین 1401

نویسنده: رضا میرزاییان