پنجشنبه نهم فروردین ماه
گفت و گو با پدیده پاراگلایدر دختران ایران

نوری: روزی خلبان فانتوم خواهم شد

برخی از رشته های ورزشی کمتر به چشم می آید و شاید جامعه اصلا آن ها را نشناسد اما وقتی که به کنکاش می پردازیم با دنیایی از عزم و اراده مواجه می شویم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرز ورزشی، در بین رشته های مختلف ورزشی دختران ما به طور معمول بیشتر به ورزش های توپی روی می آورند و کم و بیش ورزش های رزمی که البته در همه این سطوح بازیکنانی داریم که آوازه بین المللی یافته اند و عناوین و افتخارات زیادی خلق کرده اند. اما بد نیست بدانیم دوشیزه گانی در کشورمان وجود دارند که دشوارترین راه ها را برای رسیدن به اهداف عالیه ورزشی بر می گزینند.

یکی از این شیردختران سیده زهرا نوری است که با چهارده سال سن در رشته پاراگلایدر تمرین می کند و با جدیت بسیار در راه گرفتن گواهینامه پسینجر لحظه شماری می کند. او شوق پرواز را با نگاه رسیدن به درجه خلبانی و پرواز با فانتوم آغاز کرده و با این که ناچار است برحسب مقررات تا سن هجده سالگی شکیبایی به خرج دهد تا موفق به اخذ گواهینامه شود اما خستگی نمی شناسد. او به البرز ورزشی می گوید در سایت عسگری زیر نظر آقای سید مرتضی علوی تمرین می کنم و می خواهم آکرومند شوم تا در آینده فانتوم را به پرواز درآورم.

پیشتر در رشته های سوارکاری، تیراندازی و شنا فعالیت می کردم اما پدرم سید محمدحسن نوری وقتی که علاقه ام را به پرواز بی نهایت دید تمام هزینه های تمرینی مرا پرداخت و با اشتیاق از من حمایت می کند.

از نگاه من پاراگلایدر برای بانوان آسیب پذیر و گاهی هم خطرناک است اما اگر شوق پرواز باشد نهایت ما را به درجه خلبانی هواپیما رهنمون می سازد و برای این نیل به این ایده باید در آزمون دانشگاه هوافضا شرکت کنم.

سیده زهرا نوری با اشاره به هزینه های مربوط به پاراگلایدر می گوید تا آن جا که من می دانم هزینه بال، کلاه و .. حدود یکصد و سی میلیون تومان است اما وقتی که بر فراز آسمان ها به پرواز در می آیی به تنها چیزی که فکر می کنی اوج گرفتن در آسمان نیلگون است. ما در ایران پاراگلایدرهای زیادی داریم که در کشورهای مختلف مسابقه می دهند اما این شرایط هنوز برای بانوان مهیا نشده است.

وی می افزاید: خبرگزاری البرز ورزشی را می شناسم که بازدیدکنندگان زیادی دارد و امیدوار هستم با نگاهی به ورزش پاراگلایدر ورزشکاران تلاشگر این رشته را دشوار و پر هیجان به جامعه معرفی کند.

گفت وگو: ج - دوستدار