جمعه دهم فروردین ماه

قحط النسا در ورزش زنان!

بزودی وزیر جدید که انشاا... دکتر حمید سجادی است بر مصدر کار قرار می گیرد. نامه اخیر دکتر سجادی مبنی بر استفاده از توانمندی کارشناسان وزارت ورزش موجی از امید در دلها ایجاد کرده و امیدواریم گروه‌های سیاسی و سهم خواهان همیشگی دوباره از بیرون افرادی را تحمیل نکنند .

امروز اما در مورد ورزش زنان می‌خواهیم صحبت کنیم که به نظرم اولویت اول دکتر سجادی باید این مورد باشد.

خانم طاهریان خیلی بانویی وارسته و خوش فکر برای ورزش بانوان بوده است اما چندسال هم از بازنشستگی این بانوی بزرگوار گذشته و آیا بهتر نیست فضا را برای نیروهای جوان باز کنند. خانم فرهادی زاد 3 دهه است که در مدیریت ورزش بانوان حضور دارند و البته وی از آموزش و پرورش آمده اند که اگر خیلی هنرمند بودند ورزش دانش آموزی را سروسامان می بخشیدند!

قبل از وی خانم محمدیان بود که وی نیز آموزش و پرورشی بود و این گروه در همه فدراسیون‌ها و ادارات کل سعی کرده اند همکارانی از آموزش و پرورش بیاورند تا جا پای خود را محکم کنند.

به کارشناسان عزیز ورزش دانش آموزی احترام داریم و روی سخن ما با این گروه است که اجازه نمی‌دهند نیروهای وزارت ورزش بر مدیریت های این وزارتخانه تکیه بزنند.

لطفا بفرمایند جز جدا کردن تعدادی از دختران قهرمان و رفتن ایشان و پناهنده شدن به خارج چه ره آوردی برای ورزش داشته این گروه؟

در ثانی مگر در جمع کارشناسان زن وزارت ورزش قحط النسا شده که پست های کلیدی مدیریتی را به این گروه می دهند.

اصلا می گوییم اینها عالی بوده اند. ولی هرچی در چنته داشتند در این سه دهه رو کرده اند... مدال کیمیا علیزاده در المپیک قبلی ربطی به سیستم این گروه نداشته است. چون آنقدر که  گروه فوق و دوستان دیگرشان نگران حجاب دختران ورزشکار هستند.به زندگی و حرفه و تحصیل و آموزش و توسعه کمی و کیفی ورزش قهرمانی توجه یک درصدی هم ندارند.

خاطرم هست که چه بلایی بر سر لیدا فریمان پرچمدار ایران در المپیک ٱتلانتا آوردند به نحوی که لیدا فریمان می توانست در بازی‌های آسیایی 1998 بانکوک مدال در تیراندازی بیاورد ولی  بقدری وی را وارد حاشیه کردند که گذاشت و رفت از ورزش! نمی خواهم بگویم کدام یک از این بانوان مسول با لیدا فریمان و دیگران چه کردند ولی تفکر اینها همین است. دلخوش به این هستند که روی حجاب بانوی قهرمان ایرانی مانور بدهند در حالیکه دختران ورزشکار ما این را پذیرفته اند و در همه رشته ها بدون توصیه این و ان حجاب معمول خود را دارند. حرف آخر اینکه ورزش بانوان نیاز به یک تحول و دگرگونی اساسی دارد و امیدواریم وزیر آینده در اولین اقداماتش این مورد را لحاظ کند.

نویسنده: سیدرضا فیض آبادی