شنبه یکم اردیبهشت ماه
 عباس رجبیه فرد: ملوان با جیب خالی نمی تواند پز بدهد

بانکملی چوب ناکارآیی مدیریت را خورد

عباس رجبیه فرد کاپیتان سال های دور بانکملی تهران، بازیکن تیم ملی فوتبال جوانان و مربی تلاشگر ملوان انزلی از جمله پیشکسوتانی است که در دوران بازیگری در صف بهترین ها بود .

رجبیه فرد در گپ و گفتی با پایگاه خبری البرز ورزشی از هر دری سخن گفت و از ریشه کن شدن تیم سازنده بانکملی و حال و روز نامساعد ملوان ابراز نگرانی کرد .

وی ابتدا در خصوص درگذشت استاد رجب فرامرزی سکاندار هدایت بانکملی گفت : این معلم بزرگ علاوه بر مسائل فنی و نگاه ویژه به استعداد یابی از نظر موارد اخلاقی نیز فوق العاده بود.

بنده شاهد بودم که  مرحوم فرامرزی برای تربیت نسل مستعد و جوان  واقعا مایه می گذاشت و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نمی ورزید. واقعا حیف شد که چنین بزرگمردی را از دست دادیم و به باور بنده امثال فرامرزی برای بالندگی جوانان زحمات فراوانی را متحمل شدند و جامعه فوتبال مرهون زحمات چنین معلمانی است.

وی در خصوص محو تیم های سازنده ای همچون بانکملی اضافه کرد :  متاسفانه مدیریت ناکارا باعث شد تا تیم خوب بانکملی دیگر محلی از اعراب نداشته باشد. زمانی این تیم کارخانه بازیکن سازی بود و در لیگ تخت جمشید و حتی پس از آن یقه تیم های مدعی را می گرفت اما شوربختانه نفس این تیم را گرفتند .

آنهایی که برای محو این تیم دوست داشتنی نقش داشتند باید جوابگوی بچه های جنوب شهر باشند. جوانان آتیه داری که اکنون وقتی باشگاه بانکملی را می بینند  افسوس می خورند که همانند گذشته نمی توان برای جذب آنان قدم بر داشت.

این چهره نام آشنای فوتبال که در نقش بازیکن و مربی در تیم ملوان انزلی نیز فعالیت کرده اوضاع و احوال این تیم ریشه دار را تاسف آور خواند و گفت : مشکل اصلی ملوان در حال حاضر کمبود بودجه است که به بدنه این باشگاه برطرفدار ضربات مهلکی وارد کرده است .

در زمانی که به همراه استاد بهمن صالح نیا در کادر فنی ملوان بودم انجمن دوستداران ملوان کمک مالی می کردند و یاری رسان بودند و از این طریق باشگاه اداره می شد اما اکنون بنیه مالی آنچنان نیست که بتوان بخوبی انتظارات را برآورده کرد.

رجبیه فرد افزود : کادر فنی فعلی ملوان را جوانان علاقه مند تشکیل می دهد که نسبت به سال های گذشته بیلان بهتری داشتند اما مادامیکه حاشیه ها پابرجا باشد و ملوان از نظرمالی شارژ نشود و از همه مهمتر راهکارهای کارشناسان و بیش کسوتان کارآمد در اولویت نباشد نمی توان به هدف رسید.

از ایشان برسیدیم که چرا منطقه آزاد و دیگر نهادها از ملوان حمایت مالی نمی کنند که وی در پاسخ گفت: الان همانند گذشته نیست که با کمک های دوستداران ملوان بتوان این تیم را شارژ مالی کرد . باید منطقه آزاد بطور جدی ورود کند و دست این باشگاه ریشه دار را بگیرد. شک ندارم اگر ملوان از نظر بودجه حمایت شود می توان تیم را مجددا در لیگ برتر دید. 

حیف است که با این همه استعداد و نیروهای خبره در انزلی تیم ملوان در لیگ یک باشد و نتواند در جمع بزرگان فوتبال قدعلم کند.

این مربی  تلاشگر و خلاق در پایان گفت : تیم های ریشه دار باید بیش از پیش حمایت شوند و امثال بانکملی و ملوان با حرف و شعار نمی توانند احیا شوند مگر آنکه آستین همت بالا زده شود و مسوولان ذیربط بطور جدی به این مساله حیاتی ورود کنند.