پنجشنبه نهم فروردین ماه

کابوس میزبانی و رسالت یار دوازدهم!

بحث میزبانی مانند بختک به جان فوتبال ما افتاده است. اگر دیر بجنبیم و در بحث حق پخش با  ‌Afc هماهنگ نباشیم به طور قطع با سوریه باید در قطر بازی کنیم.

اهالی فدراسیون در چند روز گذشته از فراهم شدن تمام شرایط برای میزبانی از سوریه در ورزشگاه آزادی سخن گفتند. آن ها با ظرافت خاصی توپ را به زمین صدا و سیما انداخته و تایید میزبانی را در گرو پرداخت حق پخش تلویزیونی به  Afc دانستند.

البته نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا که چندی پیش به تهران سفر کرده بودند و در ورزشگاه آزادی حاضر شده بودند به مشکلات نور ورزشگاه و چند موضوع جانبی دیگر ایراد گرفته بودند.

مسوولان فدراسیون می گویند این مسائل رتق و فتق شده است، اما درباره سیستم وی ای آر به دلیل تحریم کماکان مسوولانی وجود دارد.

به نظر می رسد بحث اصلی  Afc پرداخت حق پخش تلویزیونی است و ارقامی که از گوشه و کنار می شنویم از توان صدا و سیما خارج است.

یک خبر از مبلغ شش میلیون یورو و خبر دیگر از مبلغ چهار میلیون یورو در فضای رسانه ای منتشر شده است.

بر این باوریم که وقت بسیار تنگ است و چه بسا امروز و فردا کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبانی ایران را لغو کند.

شاید تنها حق پخش مشکل نهایی نباشد و موضوعات دیگری در این زمینه موثر باشد. اما به هر حال نباید گزک به دست Afc داده و دودستی میزبانی این مسابقات مهم را به کشور ثالثی تقدیم کنیم.

صدا وسیما که همواره به عنوان یار دوازدهم در کنار ملی پوشان بوده باید در این مقطع حساس به وظیفه ذاتی خود عمل کند. از طرفی لازم است به دلیل محدودیت زمانی وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال با کمک دولت محترم این گره را باز کنند و با مداخله جدی و فوری وارد عمل شوند.

اگر در این یکی دو روزه اقدامی عاجل صورت نگیرد، قطعا میزبانی از ما سلب و به کشور دیگری واگذار می شود که به احتمال قوی کشور قطر خواهد بود.

نویسنده: احمد میرزاییان