پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه
ذوالفقار  نظام آزادی : آینده نگر نیستیم

صنعت نفت مديران فوتبالی می خواهد

خطه زرخیز آبادان به عنوان یکی از قطب های بزرگ فوتبال همواره نقش انکارناپذیری در سازندگی داشته که در این رهگذر تیم ریشه دار صنعت نفت را باید در زمره گل سرسبد این دیار قلمداد کرد .

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی؛ ذوالفقار نظام آزادی که یکی ازموسپیدان نام آشنای صنعت نفت است و در لیگ تخت جمشید مهره ای کلیدی بشمار می رفت در گفت و گویی با پایگاه خبری البرز ورزشی به اوضاع و احوال این باشگاه پرطرفدار پرداخت .

وی ابتدا گفت: اعضای هیات مدیره باشگاه به تازگی استعفا داده اند و قرار است بزودی نفرات جدید مشغول به کار شوند اما امیدوارم این کار به امروز و فردا موکول نشود و سریعا افراد متخصص و از جنس فوتبال در صنعت نفت بکار گمارده شوند.

زمان از دست می رود و امور صنعت نفت همانند فصل گذشته به روزهای اخر کشیده شده که این برای نماینده آبادان اصلا مناسب نیست. فصل گذشته هم چننین شرایطی حاکم بود و تا لحظات آخر هواداران صنعت نفت در لاک نگرانی قرار گرفته بودند.

وی افزود: در نیم فصل نخست، صنعت نفت امتیازات لازم را اندوخت اما در دور دوم این تیم  عملکرد ضعیفی داشت. در واقع مدیران صنعت نفت به ماندن در لیگ برتر راضی بودند در حالی که اگر جدیت به خرج می دادند و برنامه محور بودند این تیم باید برای گرفتن سهمیه آسیا تلاش می کرد.

متاسفانه مدیران باشگاه ها فقط به نتیجه گرایی چشم دارند و به فکر فردا نیستند. این نقطه تاریک در صنعت نفت هم دیده می شود ولی باور دارم اگر نگاه مدیران باری به هرجهت نباشد این باشگاه پرطرفدار قابلیت آن را دارد که به لیگ باشگاه های آسیا راه یابد.

پیشکسوت نامی صنعت نفت در ادامه اظهار داشت: صنعت نفت همیشه تیم ریشه دار و توانمندی بوده و به اعتقاد بنده باید بازیکنانی جذب شوند که حداقل بمدت پنج بال بتوانند عصای دست کادر فنی باشند. نه تنها صنعت نفت بلکه بسیاری از تیم ها به بازیکنانی چشم دارند که بالای ۳۵ سال سن دارند . در حالیکه اگر جوانان مستعد جذب شوند ُ‌می توانند قاتق نان باشند و سالها منشا موفقیت شوند.

نقطه تاریک دیگر به نبود ثبات مربی در باشگاه ها مربوط می شود و یکسری از مربیان دایما در حال رفت و آمد به این تیم آن تیم هستند. به عنوان مثال در تیم نفت مسجدسلیمان در یک مدت کوتاه و سه مربی عوض شدند که این برای تیم نفت اصلا توجیه پذیر نخواهد بود.

نظام آزادی در ادامه در خصوص تیم ملی فوتبال و مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی گفت : واقعیت این است که سطح فوتبال ما یک پله بالاتر از منطقه غرب قاره است اما در مصاف با شرق اسیا با مشکل مواجه می شویم . زیرا چشم بادامی ها هم تاکتیک دارند و هم تکنیک و مدرن بازی می کنند، لذا باید سریعا تیم ملی جمع و جور شود و ملی پوشان آماده مصاف با رقبا به ویژه کره جنوبی شوند.

در مرحله نهایی نباید مرتکب اشتباه شویم چون در صورت رفتن به سمت غرور و همچنین دست کم گرفتن رقبا – باید هزینه گزافی بدهیم . ملی پوشان به خصوص لژیونرها باید در اسرع وقت در زیر یک سقف جمع شوند و به هارمونی لازم برسند. اعتقاد من این است که اسکووچیچ و ملی پوشان می توانند ما را به جام جهانی ببرند منوط به اینکه زمان  پیش رو را از دست ندهیم و طوری طراحی کنیم که بتوانیم گام به این مسابقات معتبر بگذاریم .