پنجشنبه سی ام فروردین ماه
انتخاب مربیان رابطه ای شده

اسماعیل پور: مربیان سازنده احترام ندارند

نمی دانم انتخاب مربیان بر چه اساس و با کدام معیار انجام شده. تنها چیزی که می توانم در این رابطه بر آن تاکید کنم این است که انتخاب مربیان رابطه ای شده است. گویا مربیان سازنده و زحمتکش اصلا دیده نمی شوند و جایگاه و احترام آن ها را رعایت نمی کنند.

 محمود اسماعیل پور با بیان مطلب بالا در پاسخ به پرسش خبرنگار البرز ورزشی مبنی بر این که از نظر شما انتخاب سرمربی جدید از سوی فدراسیون مطابق معیارهای معمول بوده اظهار داشت: من نمی دانم در این رابطه چه بگویم پژمان درستکار مورد احترام و عزیز ماست اما این که بدون توجه به مربیان داخلی فردی را از خارج بیاورند و به عنوان سرمربی تیم ملی به کار بگیرند اگر رابطه ای نباشد چه نام دیگری باید روی این انتخاب گذاشت؟ باز خدا پدر یزدانی خرم، خطیب و طالقانی را بیامرزد که حداقل مربیان سازنده را به اردو و تیم ملی دعوت می کردند.

وی ادامه داد: من چند دهه است که قهرمانان بزرگی را تقدیم تیم ملی کردم اما هیچ بهایی به من و امثال من داده نشده است. ما چه باید برای کشتی می کردیم که نکردیم.

وی درخصوص مسابقات جهانی نروژ و انتخاب مربیان تیم ملی گفت: مربی که سابقه چندانی ندارد و تنها در لیگ حضور داشته که نمی تواند در تیم ملی بزرگسالان منشا اثر باشد. ما اگر در مسابقات جهانی نتوانستیم نتیجه بگیریم چه کسی باید پاسخگو باشد؟ کادر فنی می تواند ادعا کند که تازه مسئولیت قبول کرده اما رییس فدراسیون که در کوران کار بوده نمی تواند از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند.

مربی سازنده رضا یزدانی، مسعود اسماعیل پور و بسیاری از قهرمانان دیگر تصریح کرد: در جمع ۶ آزادکار اعزامی به مسابقات المپیک ۴ نفر کشتی گیر مازندرانی بودند چرا یک مربی سازنده از این استان کنار تیم نبود؟

در حالی که برخی اصلا زحمتی نکشیده اند اما به المپیک رفتند. الان چند سال است مربیان نتوانستند یک نفر مثل حسن رحیمی برای تیم ملی بسازند. در ۶۵ کیلو و ۷۴ کیلو هم وضعیت همین طور است. خیلی از مربیان اصلا در باشگاه تمرین نمی دهند اما باندبازی است و فردی که تا چند وقت پیش کشتی گیر بوده یکباره می شود مربی تیم ملی! اسماعیل پور در ادامه تصریح کرد: ما امیدوار بودیم با آمدن دبیر وضعیت بهتر شود اما نه تنها بهتر نشد که به مراتب بدتر شد. با این وضعیت کسی انگیزه پیدا نمی کند. آقای دبیر از وقتی که آمده یک بار جواب سلام ما را هم نداده است. امثال من قهرمان جهان نبودیم اما چندین نفر چون شما را ساختیم حالا باید امثال ما خانه نشین باشیم و کسانی که سابقه ای در مربیگری ندارند سر از تیم ملی در آورند؟ 

این مربی سازنده در پایان خاطر نشان کرد: من هنوز مرتب در باشگاه حضور دارم و تمرین می دهم. همین الان برادران فیروزپور و علی سوادکوهی پیش من تمرین می کنند اما کارهایی که فدراسیون انجام می دهد باعث دلسردی می شود. شرایط به همین منوال باشد انگیزه ها از بین می رود. علیرضا دبیر و محسن کاوه خودشان را جای ما بگذارند، اگر ما این با آن ها این گونه رفتار می کردیم  تحمل می کردند؟

 زمان طالقانی سازنده ها ارج و قرب داشتند الان چه؟ در هر حال به اعتقاد من مسیری که در حال حاضر طی می شود نادرست است. من با کسی دشمنی و مشکل ندارم اما به دوستان توصیه می کنم کشتی را به قهقرا نبرند.

نویسنده: احمد دباغ