جمعه سی و یکم فروردین ماه

دنیای توپ و سبد

گشتی در دنیای توپ گرد این بار به بسکتبال رسید. ورزشی که المپیکی است، اما راه پیشرفت را آرام و بدون شتاب طی می کند. با این همه به دلیل سوابق زیادی که این ورزش در کشور ما دارد نگاهی به رویدادهای بسکتبال خالی از لطف نخواهد بود.

رویکرد بسکتبال باشگاه ها به بازیکنان آمریکایی

لیگ برتر بسکتبال باشگاه های ایران که از چندین سال پیش شاهد حضور بازیکنان اروپایی و به ویژه آمریکایی بود، امسال نیز دروازه این رقابت ها را به سوی بازیکنان خارجی گشوده است. براساس اخبار رسیده «بریان استار» گارد ۲۵ ساله آمریکایی که سابقه حضور در مسابقات بسکتبال ‌NCAA و لیگ ترکیه را دارد، با عقد قراردادی رسما به تیم آویژه صنعت مشهد پیوست.

این بازیکن ۱۹۰ سانتی که در پست گارد راس توپ می‌زند، دومین بازیکن خارجی آویژه به شمار می‌رود. مشهدی‌ها پیش از این نیز «لوکا آنجوسیچ» صرب را در همین پست، برای آغاز فصل جدید لیگ جذب کرده‌اند.

جلسه هماهنگی برگزاری لیگ برتر بسکتبال امروز دوشنبه با حضور نمایندگان باشگاه‌ها و در اقدامی عجیب توسط فدراسیون، بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.

 

آیدین نیکخواه به روایت پرویز پرستویی

از چند سال پیش صحبت از تهیه فیلم داستان زندگی جوان پرپرشده بسکتبال ایران بود که سرانجام این خبر از قوه به فعل درآمد.

اکران فیلم مستند «آیدین» به کارگردانی اشکان مهریار و تهیه‌کنندگی مهدی برجیان از روز دوم شهریور ماه در سینماهای «هنر و تجربه» آغاز می‌شود.

فیلم مستند «آیدین» روایتی با صدای پرویز پرستویی، از زندگی آیدین نیکخواه بهرامی بازیکن فقید بسکتبال ایران است.

آیدین نیکخواه بهرامی پس از قهرمانی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۰۷ میلادی و کسب سهمیه المپیک، در حالی که تنها چندماه به حضورش به همراه تیم ملی در المپیک پکن باقی مانده بود، در جاده چالوس در یک سانحه رانندگی درگذشت.