جمعه دهم فروردین ماه

وزیری از جنس ورزش می خواهیم

 در هنگامه تبلیغات انتخاباتی مجلس تقریبا هر کاندیدا تلاش می کند خود را نزدیک به قهرمانان و نام آوران ورزشی منطقه خود قرار دهد و بسیاری نیز برای پر بار کردن رزومه خود حکمی ورزشی در حد قهرمان استان یا شهرستان و یا حتی آموزشگاهها را پیوست صفحات اول پرونده خود می کنند.

به خاطر داریم در دوره چهارم یا پنجم مجلس دکتر غفوری فرد با اتکا به دوستی با علی پروین به صورت انفرادی و خارج از لیست در تهران به مجلس رفت در حالیکه تهران اگر طرف در لیست نباشد معمولا رای نمی آورد و خواستیم اثر گذاری قهرمانان ملی را در موفقیت کاندیداهای مجلس و شوراها را بیان کنیم.

اگر کاندیدایی در شهرستان ها بتواند پای یک یا دو قهرمان ملی را در بحبوحه تبلیغات به حوزه انتخابیه بکشاند و فقط دقایقی به کاندیدای مورد نظر قدم بزند برگ برنده را رو کرده و این امر یعنی استفاده از ظرفیت و محبوبیت قهرمانان ملی در همه دنیا مرسوم است البته در کشورهایی که احزاب متعدد و فعال دارند این گونه حرکات تاثیری در رای مردم ندارد.

وقتی این نمایندگان به مجلس راه پیدا می کنند از راه‌های مختلف تلاش می کنند که اگر یک قهرمان ملی در استان یا شهرستان دارند از راه‌های مختلف وی را به مدیرکلی یا ریاست اداره  ورزش استان و شهرستان توصیه کنند و اگر توصیه ها موثر واقع نشد راههای دیگری برای تحت فشار قرار دادن وزارت ورزش موجود است.

پس ورزش برای نمایندگان مجلس یک دغدغه و یک اولویت است و هر چقدر قهرمانان ملی در استان‌ها و شهرستانها بیشتر باشند یعنی قهرمانان ما از تمام  گستره جغرافیایی رشد کنند باعث تحکیم  و تداوم  نماینده شهر های مورد نظر در مجلس می شود.

امروز همان قهرمانان و مدیران و مربیان یک خواسته از نمایندگان مجلس دارند و تا جایی که افکار عمومی درجامعه ورزش را می بینیم ایشان انتطار دارند که مجلس به نماینده ورزشکاران و قهرمانان نگاهی فراجناحی و ورزشی داشته باشند.

به قول یکی از صاحب نامان ورزش کشور شاید سید حمید سجادی 100 نباشد اما 70 که  است.

رئیس جمهور و گروهی که دکتر سجادی را به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش به مجلس معرفی کرده اند تمامی جوانب را در نظر گرفته اند و از بین حداقل 10 نفر از بزرگان و نخبگان؛ حمید سجادی به مجلس معرفی شده ولی  از همان روز نخست به موازات خوشحالی خیل عظیم خانواده ورزش، یک گروه معدودی به سیاه نمایی پرداختند و با بیان مسائلی که در این بحث نمی گنجد بنا دارند گزینه ای غیر ورزشی را به میدان آورند.

البته برخلاف ادعای این گروه که خارج از مجلس در حال تخریب هستند قاطبه نمایندگان مجلس به شایستگی های  دکتر سجادی صحه می گذارند ولی روی سخن بزرگان و قهرمانان ملی با تخریب کنندگان چهره سجادی است.

و اما آقایان نماینده که هنوز تحت تاثیر تخریب‌ها و تخریب گرها هستید ...

فردا بازهم برای حضور در انتخابات مجلس سر و کار شما با همین خانواده ورزش اعم از قهرمانان و مربیان و داوران و روسای فدراسیون‌ها و هیات ها و ادارت کل و البته رسانه های مستقل است که از روز نخست نسبت به معرفی دکتر سجادی ابراز خرسندی می کنند ولی نگران تخریب گرها هم هستند ..

یک درصد تصور کنید که سجادی رای نیاورد و یک نفر که یک هزارم سجادی از سازوکار اداره کلان ورزش اطلاع ندارد شد وزیر ورزش. وقتی که به حوزه انتخابیه رفتید جواب افکار عمومی و قهرمانان و مربیان و داوران و رسانه ها را چه خواهید گفت؟

این یک واقعیت است که خط قرمز جامعه ورزش در حال حاضر انتخاب یک مدیر ورزشی در راس وزارت ورزش است.

جامعه ورزش می خواهد یکی در وزارت خانه اش وزیر باشد که وقتی یک پیشکسوت ورزشی، یک مربی شهرستانی یا یک رئیس ورزش شهرستان به وزارتخانه آمد و دردی و مشکلی را خواست با وزیر بیان کند او را سر ندوانند.

انتظار جامعه ورزش انتظاری بجا و معقول است و بیانیه جمعی از  المپین ها و قهرمانان جهان و آسیا تا فردا منتشر می شود اما نکته کارشناسی موضوع :

وزیر ورزش در اغلب  کشورهای همسایه و ارپا از بین قهرمانان ورزشی انتخاب می شود.

ولی سید حمید سجادی علاوه بر قهرمان ملی دارای تحصیلات عالیه و تجارب گرانبها و به حسن شهرت در جامعه مشهور است.

او معاون سازمان ورزش بوده و با حضور وی  به عنوان معاون قهرمانی بهترین نتیجه ادوار المپیک برای ورزش ایران با 12 مدال به دست آمده است.

آیا اینها برای متقاعد کردن مجلس و رای موافق به دکتر سجادی برای وزارت ورزش و هدیه آنها به خانواده ورزش کافی نیست؟

امید  زیادی به مجلسی های این دوره داریم.

نویسنده: سیدرضا فیض آبادی