پنجشنبه سی ام فروردین ماه

عیار مدال قهرمانان المپیک چگونه سنجیده می شود!

بگذریم که زمانی پولاد مردان ایرانی در تمام اوزان از مدعیان تراز اول بازی های المپیک بودند. دیگر از محمد نصیری، جعفر سلماسی، محمود نامجو، حسین توکلی، کوروش باقری، بهداد سلیمی و حسین رضازاده خبری نیست انگار که زمین وزنه برداری از دایر بودن به زمین بایر بی حاصل رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: الان دیگر کاچی به از هیچی است و باید به مدال نقره علی داوودی جوان با استعداد تهرانی دلخوش بود و او را ارج گذاشت اما عجیب این که انگار عیار مدال این جوان با معیار دیگر مدال آوران ایران تفاوت عجیب دارد چرا که بر اساس شنیده ها برای مدال نقره او60 میلیون پاداش درنظر گرفتند که تازه شش میلیون تومان هم از آن مالیات کسرکردند.

  نکته جالب این است در برخی از فدارسیون های دیگر مثل کشتی برای مدال نقره المپیک به حسن یزدانی مبلغ 4 هزار یورو پاداش پای سکو داد که البته مبلغ مصوب 3 هزار یورو بوده که علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی هنگام پرداخت این مبلغ را به 4 هزار یورو افزایش می دهد. رییس فدراسین کشتی همچنین برای پرداخت پاداش دیگری به مدال آوران خود تلاش کرد که اسپانسر جذب کند و در نهایت موفق شد و یزدانی روز گذشته 200 میلیون تومان دیگر نیز دریافت کرد.

در واقع فدراسیون کشتی به تنهایی مبلغی در حدود ۳۲۰ میلیون تومان برای مدال آور نقره اش پرداخت کرد اما فدراسیون وزنه برداری به تنها مدال آورش که آن هم به رنگ نقره بود مبلغ سخاوتمندانه ۵۴ میلیون را در نظر گرفته است. واقعا این همه تفاوت و تبعیض در بین ورزشکاران افتخارآفرین کشور چرا؟

نویسنده: عبدالله محرمی