پنجشنبه سی ام فروردین ماه
والیبال قهرمانی نوجوانان جهان- تهران

کوچکمردان دلاور...

بدون توجه به پاندومی و همه گیر شدن ویروس کرونا زندگی ادامه دارد. در این بین ورزشیان دنیا هرگز تسلیم نشده اند و هر روز در گوشه و کنار این دنیای پهناور بساط تمرین و مسابقه را پهن می کنند. اصل رقابت های ورزشی را به بهترین وجه اجرا درمیاورند.

میزبانی هفدهمین دوره رقابت های نوجوانان جهان در تهران نماد دیگری از سرسختی مقابل ویروس نا به کار و جریان داشتن زندگی است. بدون تردید اجتماع نوجوانان زیر 19 سال هجده کشور جهان در این برهه بحران زده جهانی نمودار خوبی از سرزندگی مردم کشور عزیز ما است.

مسابقات از امروز آغاز شد اما بچه های دلاور ایران از فردا با پیکار در مقابل مهاراجه های هندی استارت ورزش قهرمانی را خواهند زد. ما هم مانند بسیاری از ورزشدوستان به پیشواز این رقابت ها و حمایت از نوجوانان شکیل ایران می رویم و در این مسیر وظیفه ملی خودمان را با معرفی ستارگان آینده والیبال سرزمین مقدس ایران انجام خواهیم داد.

پاسورها:

 عرشیا بهنژاد با 196 سانتی متر قد در تقسیم پاس و دفاع روی توپ گام های رو به جلویی را برداشته است. در کنار این پاسور تهرانی ایلشن داوودی از شهر والیبال خیز گنبد را داریم با 189 سانتی متر قد و ریزه کاریی هایی که اگر پخته تر شود یک پاسور ایده ال خواهد شد.

سرعتی ها:

 اول از یوسف کاظمی شروع می کنیم. نوجوانی خوش قواره با 210 سانتی متر قد و 105 کیلوگرم وزن از دیار کاکوهاست که او را یک سید دیگر می نامند و بسیار دلپذیر بازی می کند. عرفان نوروزی نژاد با 202 سانتی متر قد سرعتی زنی دیگر از شهر پرآوازه والیبال یعنی آمل است. وی قطر پاسوری بود که به توصیه مربیان تیم ملی مدافع وسط کارآمدی شد، خوش پرش و خوش دست است. ضلع سوم سرعتی زن ها را شایان سپهری فرد تکمیل می کند. او با 198 سانتی متر قد می درخشد و کافی است که راه قهرمانی را با اطمینان طی نماید.

قدرتی ها:

کاپیتان یونس جوان از دیار همیشه مطرح در والیبال ایران یعنی مشهد مقدس. او در دریافت، سرویس و آبشار مهارت بسزایی دارد و در این مدت کوتاه نشان داد که آینده روشن است. مبین نصری با 202 سانتی متر قد بازیکنی قوق العاده است از شهر والیبال خیز ارومیه که برای تیم شهداب یزد بازی می کند. نصری از آینده های تابناک والیبال ایران است. پوریا حسین خان زاده با 201 سانتی متر قد او هم آملی است. خوب بازی می کند و در کنار آبشار و دفاع دریافت مطلوبی دارد. اما ستاره قدرتی زن ها عرفان اصغرپور از شهر بابل است. 197 سانتی متر قد دارد و به لحاظ تکنیکی یکی از پرورده ترین بازیکنان ماست که شاید یک میلاد عبادی پور دیگر باشد.

قطر پاسورها:

برای امیرمحمد حیدری راد با دو متر قد که از دیار چی چست آمده تا راه بزرگی را در پیش گیرد و امیرمحمد گل زاده از کرج می توان از واژه عالی استفاده کرد. ما با این استعداد های درخشان اما کمی خام هیچ نگرانی از بابت پشتوانه های پشت خط زن نخواهیم داشت.

لیبرو:

در این پست سجاد جلوداریان از همه رقبا پیشی گرفته است. او مثل بازیکنان بزرگسال با تجربه و پخته بازی می کند و از آینده داران والیبال ما خواهد بود.

برای این جمع شایسته و مربیان تیم ملی، مسعود آرمات (سرمربی)، احمد لاهوتی، علی فتاحی و مرتضی اشرفی (مربیان) امین شاکری آنالیزور و علی عسگری سرپرست تیم و همه آن هایی که به نوعی دیگر کنار گروه آینده سازان قرار دارند آرزوی موفقیت و سربلندی داریم.

نویسنده: جمشید حمیدی