جمعه دهم فروردین ماه
سوریه و عراق به صف شدند؛

تیم ملی در مسیر جام جهانی !

بعد از مدت ها انتظار و با اعلام رئیس فدراسیون فوتبال ،ورزشگاه آزادی مهیای پذیرایی از سوریه خواهدشد، تا مقدمات اولیه صعود به جام جهانی فراهم شود.

روزهای ۱۱ و ۱۶ شهریور ماه برای ورزش و فوتبال ما بسیار حیاتی و سرنوشت ساز خواهد بود.

بحث میزبانی ایران از رقبا از مدتها پیش به چالش جدی برای کشور مبدل شده بود.

پیش شرط دو هفته پیش Afc در باره پرداخت حق پخش  تلویزیونی تمام هوش و حواس جامعه ورزش و اهالی رسانه را به خود معطوف ساخته بود.

از سالها پیش کلاف سردرگم‌ حق پخش به موضوع لاینحل فوتبال باشگاهی مبدل شده بود.بیم آن داشتیم که این بار هم فوتبال ملی از این پیش شرط Afc  لطمه ببیند.

اظهارات اخیر عزیزی خادم در باره همکاری یار دوازدهم به دل شوره اهالی فوتبال پایان داد.

البته از چگونگی همکاری فدراسیون با Afc و اخذ موافقت طرف مقابل اطلاعاتی نداریم،اما به هر حال به اظهارات ایشان بسنده می کنیم و مهیای دیدار با سوریه می شویم.

تمرینات اولیه تیم‌ملی از امروز بدون حضور لژیونرها در کمپ تیمهای ملی آغاز می شود و روزهای هفتم و هشتم شهریور بازیکنان خارجی به اردو ملحق و ترکیب تیم ما کامل می شود.

سوریه و عراق از مدتها پیش تمرینات آماده سازی را آغاز کرده اند.

اردوی آماده سازی سوریه در قطر برپا شده است.آنها اگر چه یک بازی تدارکاتی شان لغو شد،اما دیدار با الجزایر در دوحه‌برگزار می شود.

عراقی ها هم  پس از انتخاب ادووکات به عنوان سرمربی از دو هفته پیش راهی اسپانیا شدند و در مالاگا اردو زدند.

تیم ما البته بدون دیدار تدارکاتی به مصاف ابن دو تیم می رود.

اگر چه بازیکنان دعوت شده داخلی  ار تمرینات دور هستند و با پابان‌مسابقات باشگاهی در استراحت به سر می برند،اما لژیونرها کاملا در شرایط مسابقه قرار دارند.

این روزها طارمی،آزمون،جهانبخش، قدوس و عزت اللهی و کنعانی را سرحال  وقبراق می بینیم .امیدواریم محرمی،بیرانوند،قلی زاده میلاد محمدی ،نوراللهی ،شجاع خلیل زاده و قائدی هم در فرم ایده آل باشند.

در هر حال وقت تنگ  است و زمان مناسبی برای آماده سازی و هماهنگی تیمی در اختیار نداریم.

پیروزی در میدان نخست و کسب سه امتیاز در مصاف با سوریه حکم کیمیا دارد.باید با تمام وجود و استفاده از تمام اهرم ها این برد را در آزادی کسب کنیم.

اگر چه این دیدار بدون حضور تماشاگر برگزار می شود،اما شرایط اقلیمی و مباحث روحی و روانی  در تهران را باید مهم شمردو به کسب پیروزی خوش بین بود.

همزمان با رقابت تیم ما با سوریه تیم کره جنوبی هم  در سئول  پذیرای عراق خواهد بود و امارات هم در دوبی با لبنان پیکار می کند.نتایج این دو دیدار هم‌  برای ایران مهم و تعیین کننده است.

تیم‌ ما بعد از دیدار با سوریه باید روز ۱۶ شهریور در دوحه با عراق مصاف بدهد.

عراقی ها به دلیل تصمیم فیفا از میزبانی محروم هستند و باید دیدار خانگی با ایران را در زمین بی طرف برگزار کنند.این شرایط برای سوریه هم وجود دارد .

مجموعه این عوامل به سود ما ،کره و امارات رقم خورده است،لذا بابد از شرایط فراهم شده بهره کافی و وافی را برد و با دو برد در مراحل ابتدایی کار صعود را بکسره کرد..

تیم‌ما به جهت نیروی انسانی و بازیکنان تکنیکی و مهره های اثر گذار یک سر و گردن از سوریه و عراق برتر و بالاتر است. در ابن ‌راستا  باید به مدیریت فنی و هدایت تیم دل سپرد.امید که ابن بار هم اسکوچیچ و دستیارانش با درک درست و آگاهی بازیکنان را رهبری کرده و تیم ما را به مقصود برسانند.

نویسنده: احمد میرزاییان