جمعه دهم فروردین ماه
نیم نگاه

توصیه های مشفقانه به وزیر ورزش 

خوشبختانه تکلیف یکی از پرمخاطب ترین وزارتخانه های کشور مشخص شد و بعد از سال ها شاهد حضور یک شخصیت ورزشی در وزارت ورزش شده ایم.

خوشبینی زیادی در جامعه ورزش کشور به وجود آمده است. طی دو سه روزی که دکتر حمید سجادی وزیر ورزش کشور معرفی شد همه آدم های مرتبط با این ورزش به همدیگر تبریک می گویند و در واقع نوعی امیدواری وافر در جامعه ورزش دمیده شد تا جایی که دکتر محمدرضا کاشانی آشتیانی که خود از قهرمانان دو و میدانی و از مدیران ارشد این ورزش بود به دلیل شناختی که از حمید سجادی دارد به صراحت اعلام می کند که یک روز کاری حمید سجادی به اندازه چهارصد روز افرادی همانند سلطانی فر بازدهی خواهد داشت.
با این همه ما به عنوان یک رسانه ورزشی ناچار هستیم با همه اعتقادی که به ورزشکار بودن شخص وزیر داریم با نوعی بیم و امید به قضیه نگاه کنیم به همین دلیل به روشنی اعلام می کنیم که دگرگونی در ورزش را از ساختمان وزارت ورزش آغاز کند. چرا که در این حوزه افراد به قول معروف بیخیال دموکرات(!) و بی توجه به آرمان های تربیت بدنی را هدایت کرده و در نهایت اگر توجیه پذیر نیستند کنار بگذارد و اداره امور ساختمانی که ستاد فرماندهی ورزش مملکت ما است را به جوانان تحصیلکرده، خلاق و مسئولیت پذیر بسپارد.
این یک واقعیت تلخ است که ما بارها در نوشتارهای مختلف به آن اشاره کرده بودیم. از تصمیمات فردی دوری جسته و مشاورانی امین، وطن پرست و عاشق خدمت بهره بگیرند و بداند تجربه و جوانی می تواند بال های پروازی برای اهداف بلند پروازانه ی حمید سجادی باشند و سرانجام بازنگری در اداره فدراسیون های ورزشی که خود حکایت طول و درازی دارد و به صورت جزیره ای و دلبخواهی اداره می شود توصیه دیگری است که  در این باره باز هم خواهیم نوشت.
نویسنده: حسینعلی اسماعیلی