جمعه سی و یکم فروردین ماه

تیلیه و‌پسران قهرمانش در دنیای والیبال و بسکتبال

لوران تیلیه متولد سال ۱۳۴۲ هجری شمسی دارنده لیسانس علوم در تحرم و آموزش و همچنین دیپلم فیزیوتراپی و حرکات عضلات بدن از دیدگاه ورزش از دانشگاه نیس را دارد.

بازیکن سابق تیم والیبال فرانسه بود. او ۴۰۷ بازی ملی دارد. در سال ۲۰۰۱ پس از جدایی از عالم بازیکنی بعنوان مربی تیم ٬٬ کن ٬٬ شروع به فعالیت کرد.تیم او در سال ۲۰۰۵ قهرمان فرانسه شد .در سال ۲۰۰۷ جام فرانسه را کسب کرد. در سال ۲۰۱۲ سر مربی تیم ملی فرانسه شد. در سال ۲۰۱۵ تیم فرانسه را در لیگ قهرمانان جهان در ریو به مقام قهرمانی رساند.

 class=
 class=

او سه فرزند دارد بنام های کیم Kim ، کوین ‌Kevin و کیلیان Killian
پسر اول kim متولد سال ۱۹۸۸ فارغ التحصیل دانشگاه یوتا است و در تیم بسکتبال این دانشگاه بازی می کرد. سپس به تیم ملی بسکتبال فرانسه پیوست و تیم در سال ۲۰۱۴ در جام جهانی مدال برنز کسب کرد.
پسر دوم Kevin متولد سال ۱۹۹۰ در شهر اروین کالیفرنیا وارد دانشگاه شد جایی که دو مرتبه قهرمانی NCAA والیبال را کسب کرد و عضو تیم ملی والیبال فرانسه شد.
و پسر سوم Killian متولد ۱۹۹۸ است. او هم به دانشگاه گونزاگا Gonzaga وارد شد.در تیم بسکتبال مردان گونزاگا بول داتز بازی می کرد. اوهم در با تیم ملی بسکتبال فرانسه در بازیهای قهرمانی زیر ۱۶ سال فیبای اروپا در سال ۲۰۱۴ مدال طلا کسب کرد و عنوان MVP با ارزش ترین بازیکن را بدست آورد.
قرار بود لوران تیلیه پس از بازیهای المپیک ۲۰۲۰ از تیم ملی فرانسه جدا و سرمربی تیم باشگاهی پاناسونیک پنترز ژاپن شود. همکاری وی برای سه سال بود .از نظر مالی مبلغ پیشنهاد آن چنان بود که لوران نتوانست آن را رد کند. تیم پاناسونیک در قهرمانی باشگاههای ژاپن در پلی آف مسابقه را به تیم ‌JTEKT Stingsواگذار کرده بود و به دنبال یک مربی مشهور خارجی بود تا جانشین مربی برزیلی - فرانسوی Mauricio Paes باشد. که از سال ۲۰۱۶ سکاندار تیم شده بود. لوران تیلیه در طول خدمت خود برای تیم ملی والیبال فرانسه از سال ۲۰۱۲ به بعد ۵ مدال کسب کرده که در زمره آنها مدال طلای یورو والی سال ۲۰۱۵ در قهرمانی قاره اروپا که اولین مدال طلای والیبال فرانسه بود و دو مدال طلای لیگ جهانی FIVB در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ بود.

نویسنده: رحیم رحیم زاده