شنبه یکم اردیبهشت ماه
والبیال قهرمانی زیر 19 سال جهان- تهران

لهستان سنگ محک جدی نوجوانان ایران

مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان در شرایطی در مجموعه ورزشی آزادی تهران جریان دارد که تیم های ایتالیا، روسیه، لهستان و آرژانتین در صدرگروه های چهارگانه به پیش می تازند.

نوجوانان ایران که دو روز پیش از سد هندوستان گذشته بودند عصر امروز در ساعت 19:00 مقابل لهستان قرار می گیرند و این یک تیم پخته در عین نوجوانی است که والیبال را تکنیکی و بسیار کم اشتباه بازی می کنند. دو مدافع وسط خوش فکر و توپ زن در ترکیب دارد و یک قدرتی زن تمام عیار که نقش محوری را ایفا می کند.

بازی با این تیم آماده و قبراق برای نوجوانان ما بسیار حیاتی است چرا که اگر قادر به شکست لهستانی شوند به عنوان تیم سرگروه با تیم های نه چندان قدرتمند گروه B  (تیم چهارم گروه) مواجه خواهند شد ولی اگر شکست بخورند به عنوان تیم دوم  گروه B  ایتالیا یا چک بروند که تیم هایی ورزیده و والیبال بلد هستند. تیم ما جوانان خوش قد و قواره ای دارد که اگر دریافت را به درستی انجام بدهد در روی تور توانایی مقابله با بلندقامتان لهستان را خواهند داشت.

در بازی اول مقابل هند دو سرعتی زن خوش پرش و بلند قامت تیم ایران یوسف کاظمی و عرفان نوروزی نژاد در کنار پوریا خانزاده حضوری بسیار پررنگ داشتند ولی امروز همه باید خوب بازی کنند تا برنده این پیکار حساس و سرنوشت ساز شوند.

نویسنده: جمشید حمیدی