چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه
اعتراض مربی سازنده مازندران به اظهارات علیرضا دبیر

دنگسرکی: صندلی فدراسیون به لطف کشتی مازندران می چرخد

به دنبال اظهارات رییس فدراسیون کشتی که طی آن مربیان کشتی مازندران تلویحا به کم دانشی منسوب شده بودند و بازتاب گسترده این اظهارات اسماعیل دنگسرکی مربی اسبق تیم ملی و از چهره های سازنده کشتی استان مازندران طی نامه ای صحبت های دبیر را مورد انتقاد قرار داده است.

در بخش هایی از نامه اسماعیل دنگسرکی خطاب به رییس فدراسیون کشتی آمده است: کارنامه کشتی مازندران بر همگان روشن است حتی بر جهانیان کشتی آزاد کشورمان در دو میدان المپیک ۲۰۲۰ و جهانی جوانان که اخیرا برگزار شد شرکت داشته و باید گفت مازندران به تنهایی توانست قهرمان جهانی جوانان و در المپیک بیش از یکصد کشور جهان صاحب مدال شود. ریاست فدراسیون کشتی باید بداند که به واسطه این افتخارات رزومه دیگری به نام مسئولین ورزش و فدراسیون ثبت شد. آقای رییس بداند که صندلی گردان فدراسیون به لطف کشتی مازندران و مربیان سازنده این استان می چرخد. متاسفانه طی روزهای گذشته مطالبی از سوی رییس فدراسیون کشتی مطرح شده که موجبات دلخوری مربیان فهیم و زحمتکش این خطه را فراهم کرده است. از سوی دیگر وی به خود اجازه داده عملکرد مربیان مازندرانی را که تاکنون دهها قهرمان المپیک و جهان تحویل داده اند را زیر سئوال ببرد.

در بخش دیگری از نامه این مربی آمده است: ای کاش این امکان وجود داشت تا یک سال کشتی مازندران به طور مستقل در مسابقات بین المللی شرکت کنند تا معلوم شود عیار کشتی آنها چقدر است.

ای کاش قهرمانان کشتی مازندران مربیان تهرانی را با نام خان صدا نمی کردند و به جای آن از مربیان سازنده خودشان با احترام یاد می کردند.

 مربی واژه مقدسی است و به ما آموخته اند به آن احترام بگذاریم زیرا از کلمه رب گرفته شده اما بعضی ها که متاسفانه پیشوند دکتر دارند چنان صحبت می کنند که گویی در مغازه بقالی برای خرید رفته باشند...

در پایان باید گفت که کشتی با خون شیربچه ها و مربیان مازندرانی در هم آمیخته است و نیازی به هزینه فدراسیون جهت اعزام تیم فنی به مازندران نیست. اعتقاد دارم اگر روزی مهمان به خانه خود داری، اگر از او بی حرمتی دیدی یا او را از خانه بیرون کنی و اگر شهامت نداری خود از خانه بیرون برو

نویسنده: احمد دباغ