شنبه یکم اردیبهشت ماه
اعتماد به مربیان جوان

درستکار در راه درست

برای انتخاب مربیان تیم های ملی البته که سوابق قهرمانی اهمیت دارد اما شرط لازم نیست.

مربی تیم ملی اول باید مسئولیت پذیر بوده، جوهر و شخصیت والایی داشته باشد و در کنار آگاهی و دانش فنی دلسوز و متعهد عملی باشد. بنابراین روی سخن ما با دوستانی است که هنوز در مقدمه کار شمشیر را علیه پژمان درستکار سرمربی جدید تیم ملی کشتی آزاد از رو بستند. درستکار قهرمان آسیا بوده و تحصیلات عالیه تربیت بدنی علوم ورزشی را دارد و در مراودات ورزشی و اجتماعی از روابط عمومی تحسین برانگیزی برخوردار است.

بنابراین ما در قضاوت های خود باید به این اصل بیاندیشیم که جوانان هم در ورزش ملی سهم و حقی دارند و چه بهتر که به افرادی مانند پژمان درستکار فرصت لازمه را بدهیم تا او نیز جوهر وجودی خود را در عالم مربیگری به عرصه ثبوت برساند.

این راهی است که کشورهای صاحب نام کشتی رفتند و در سایر رشته های ورزشی نیز نمونه و مصداق های بارزی از توانمندی های نسل جوان را در ورزش قهرمانی ارائه دادند.

همان طور که از منتقدان انتصاب این جوانان تحصیل کرده انتظار بردباری داریم خودمان نیز از قضاوت عجولانه خودداری می ورزیم ولی معتقدیم همانگونه برای ساختن ورزشکاران طراز اول باید سال ها هزینه و تلاش کنیم برای پرورش مربیان جوان نیز هزینه کردن امری اجتناب ناپذیر است، در این زمینه فدراسیون کشتی می تواند مشاورانی باتجربه و دارای حسن نیت را در کنار پژمان درستکار قرار دهد تا دست در دست یکدیگر راه درست را برای اعتلای کشتی آزاد ایران طی کنیم و این را نیز تاکید کنیم که نباید نتایج مسابقات جهانی نروژ را دستاویزی برای نفی عملکرد درستکار یا بزرگنمایی آن قرار دهیم.

نویسنده: رضا اسماعیلی