پنجشنبه نهم فروردین ماه
والیبال قهرمانی نوجوانان جهان – تهران؛

پیکار با چک برای صعود

تیم والیبال نوجوانان ایران دو ست مقابل لهستان خوب بازی کرد، اما برای پیروزی بر یک تیم والیبال بلد و کارکرده کافی نبود. در این مسابقه نوجوانان ما توسط امیرمحمد گل زاده، پوریا خانزاده، عرفان نوروزی آبشارهای خوبی را روانه میدان حریف ساخته بودند، اما در دفاع از داخل میدان و حمایت از مدافعان تمرکز کافی نداشت و از این بابت لطمه خورد.

لهستانی ها درواقع کپی تیم اصلی بزرگسالان این کشور بودند؛ فنی و مسلط به لحاظ روانی و یک جمع شش نفره که همه وظایف خود را به درستی انجام می دادند. البته آنها مسابقات قهرمانی اروپا را تجربه کرده بودند ولی ما متاسفانه موفق به شرکت در مسابقات انتخابی آسیا نشدیم چرا که کرونا این موقعیت را از تیم ما گرفته بود. با این همه باید بپذیریم که ما در زمینه امور پایه ای بیشتر معطوف به کارهای گلخانه ای شده ایم و لازم است که نگاهی جدید به این امر داشته باشیم. تیم نوجوانان ما فردا برای صعود از مرحله حذفی باید با تیم چک بازی کند. تیمی که در گروه ایتالیا و برزیل در مکان سوم قرار گرفت و والیبال را فنی ارائه می دهد اما بچه های ایران توانایی شکست چک را دارند به شرطی که معطوف به دستورات تاکتیکی باشیم.

مسعود آرمات، سرمربی تیم ملی نوجوانان از حرکات ایذایی مربی و برخی بازیکنان لهستان شکوه کرد که باعث شدند تیم ما عصبی بازی کنند ولی این را باید تاکید کنیم که ما در کشور خود باید با ذهنیتی مثبت و تمرکز بالا در میدان ظاهر شویم. در بخش نوجوانان با نسیمی دفتر ایام بر هم می خورد ولی پاک کردن نکات منفی و دمیدن روحیه جنگندگی، وظیفه کادرفنی تیم نوجوانان است که امیدواریم از مسابقه فردا کلید بخورد.

نویسنده: جمشید حمیدی