پنجشنبه نهم فروردین ماه
بیانیه کمیته فنی فدراسیون تکواندو؛

ناکامی در المپیک، ضعف برنامه ریزی هدفمند بود

کمیته فنی فدراسیون تکواندو پس از بررسی دلایل ناکامی تیم ملی در المپیک ۲۰۲۰ توکیو بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری البرز ورزشی به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو در متن این بیانیه آمده است:

«فدراسیون تکواندو ضمن قبول و پذیرش مسئولیت عدم نتیجه گیری در مسابقات المپیک توکیو و در راستای پاسخگویی به افکار عمومی و خانواده بزرگ تکواندو از نخستین روزهای بازگشت تیم ملی با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و برگزاری نشست‌های جداگانه با المپین‌ها، کادرفنی تیم ملی، کارشناسان، قهرمانان و صاحب نظران این رشته در خصوص واکاوی علل عدم نتایج کسب شده برآمد که جمع بندی ونتیجه جلسات در ادامه آورده شده است.

با توجه به جلسات کارشناسی برگزار شده،  با وجود اینکه به نظر می‌رسد شیوع ویروس کرونا و تعویق المپیک تاثیر یکسانی بر همه کشورها و ورزشکاران رشته‌های مختلف داشته اما پس از بررسی اتفاقات روی داده در این زمان مشخص شد که تکواندو کشورمان از این تاخیر بیشترین آسیب را دیده است.

در حالی که اردوهای تیم ملی در شرایط حاد کرونایی تعطیل بود، آرمین هادی‌پور در جریان تمرینات انفرادی خود دچار آسیب دیدگی گردید و متاسفانه بنا به تشخیص اشتباه کمیسیون تخصصی فدراسیون پزشکی ورزشی در مهرماه 1399 فرصت جراحی و درمان این ورزشکار در زمان مناسب از دست رفت و بنابر قوانین فدراسیون جهانی امکان جایگزینی فرد دیگری وجود نداشت.

همین تاخیر منجر به افزایش وزن قابل توجه میرهاشم حسینی گردید که به نظر می‌رسد مهمترین علت عدم نتیجه گیری وی بوده است. هرچند ضعف آمادگی جسمانی و روانی این ورزشکار در روز مسابقه به عنوان دیگر عوامل تاثیرگذار در عدم نتیجه گیری وی تشخیص داده شد.

 

اقدام عجیب و بی‌سابقه کمیته بین المللی المپیک در تغییر جدول برگزاری رقابت‌ها با اعطای سهمیه وایلدکارت به ورزشکار پناهنده و اصرار بر مواجهه با ناهید کیانی؛ باوجود تلاش‌های بسیار فدراسیون تکواندو برای جلوگیری از این اتفاق، متاسفانه منجر به تحمیل فشار روانی بر این ورزشکار و عدم ارائه نمایش مناسب وی در میدان المپیک گردید.

عوامل دیگری نیز از جمله ضعف تاکتیکی ورزشکاران، نبود نظارت فنی مناسب بر روند آماده سازی تیم ملی و اردوهای طولانی مدت و فرسایشی در نتیجه المپیک توکیو تاثیرگذار بوده است.

از این رو و با توجه به پیشنهادات مطرح شده؛ برنامه‌های زیر در اولویت‌های فدراسیون قرار گرفته است:

- احیای تیم ملی امید به منظور تقویت پشتوانه سازی

- بازنگری بر نحوه برگزاری لیگ های قهرمانی

- اصلاح ساختار و تشکیل شورای فنی به منظور نظارت بر برنامه ها و فعالیت های تیم های ملی

-دعوت از کارشناسان خبره جهت تقویت کمیته فنی فدراسیون

امید است با رفع نقاط ضعف و برنامه ریزی های دقیق و هدفمند، تکواندو ایران همچون گذشته موجب خوشحالی و غرور ملی مردم عزیز کشورمان گردد.